Nije tajna da je Facebook djelio korisničke podatke sa proizvođačima uređaja i softvera kao dio svojih partnerstava sa njima. Međutim, sada je obim tih sporazuma postao nešto jasniji. Facebook je odgovorio na zahtev “House Energy & Commerce” komiteta da dostavi podatke sa odgovorima na 747 stranica, u kojima se detaljno objašnjava sporazum o razmeni podataka društvene mreže sa drugim kompanijama.

Kako je istaknuto, Facebook je delio korisničke informacije sa 52 firme, uključujući kineske kompanije kao što su Alibaba, Huawei, Lenovo i Oppo – a za neke od njih smo već znali. Facebook je za sada već okončano partnerstvo sa 38 ovih kompanija, a za još sedam njih partnerstvo ističe u julu 2018. i sa još jednom u oktobru.

Tri partnerstva će se nastaviti, kako je istakao Facebook. Apple ima ugovor koji se nastavlja nakon oktobra, Amazon takođe ima sporazum, dok je kompaniji Tobii potrebno ovo partnerstvo za eye-tracking aplikaciju koja Facebook omogućava dostupnim ALS pacijentima. Takođe, tu su još uvek aktuelne alijanse sa kompanijama Alibaba, Mozilla i Opera da se omoguće Facebook obaveštenja u browserima, mada ovo neće uključivati pristup podacima prijatelja.

Facebook je takođe priznao da je developerima eksternih aplikacija dao više od šest meseci dodatnog vremena da obustave svoje prakse prikupljanja podataka, nakon implementacije strožijih kontrola deljenja u 2014. godini, uključujući Hinge i Spotify.

Iako navedena partnerstva nisu bila neopravdana u svojim namerama, postoji zabrinutost da je Facebook koristio semantiku za djeljenje podataka izvan FCT dekreta o odobrenju, koji zahteva da sajt dobije dozvolu pre prikupljanja većeg broja podataka nego što to dozvoljavaju podešavanja privatnosti korisnika. Tvrdilo se da su vendori u ovim partnerstvima bili dobavljači, a ne treće strane, a Facebook u svom novom odgovoru tvrdi da nije kršio odredbu.

Dokument dolazi otprilike dve nedelje nakon što je Facebook Kongresu isporučio 452 stranice sa odgovorima na pitanja na koja Mark Zuckerberg nije odmah odgovorio tokom svog nedavnog svedočenja.

Međutim, i dalje nije objašnjeno sve. Facebook nije objasnio zbog čega nije proveravao aplikacije kao što je “thisismidigital life” iz Cambridge Analytica skandala, kao i da li je razmišljao ili ne o implementiranju naknade umesto prikazivanja oglasa. Nova serija odgovora može biti korisna, ali ipak neće zadovoljiti sve koji zahtevaju da znaju kakve su bile Facebookove prakse u procesu prikupljanja podataka.

Izvor: benchmark.rs

Komentari