facebook u kini

Facebook želi da mu Kina ukine zabranu pa je razvijen alat za cenzurisanje koji sakriva postove o temama koje su zabranjene od ljudi iz Kine, piše Majk Ajzak i New York Times-a.

Radije nego da cenzuriše sam post, Facebook bi obezbijedio alat za treću stranu – najvjerovatnije neku lokalnu, kinesku partnersku kompaniju – koja ga može iskoristiti da spriječi kineske korisnike da vide sadržaj koji kriši zabrane kineske vlade.

Kina bi mogla da “otključa” ogromne količine korisnika i i tako donese Facebook-u prihod od reklama, ali alat za cenzuru, pribojavaju se mnogi, mogao bi da se koristi i za kršenje ljudskih prava.

Ako vlada može pratiti koji korisnici pokušavaju da protestuju ili urade nešto za šta vlada ne misli da je dobro, oni bi se mogli suočiti s progonom.

New York Times tvrdi da je nekoliko zaposlenika Facebook-a koji su radili na razvoju pomenutog programa, iz ovih razloga napustilo kompaniju. Međutim, za sada nema dokaza o tome da je Facebook ponudio alat kineskim vlastima.

Nema ni jasnijih detalja kako bi to funkcionisalo i izgleda da je to samo jedna od nekoliko ideja koju Facebook istražuje pokušavajući da dobije pristup kineskom tržištu.

Postojanje ovakvog alata rađa i zabrinutost o tome šta je najbolje i najsigurnije za kineske građane, a Mark Zuckerberg je ranije govorio da bi oni mogli imati koristi i od djelimičnog pristupa ovoj društvenoj mreži.

Ideja kompanije je i da je ograničen besplatan pristup bolji nego nikakav. Facebook već dozvoljava kineskim kompanijama da kupuju reklamni prostor.

“Dugo se već zna da smo zainteresovani za Kinu i da provodimo vrijeme učeći i pokušavajući da što bolje razumijemo tu zemlju. Kako god, još uvijek nismo donijeli nikakvu odluku o našem pristupu prema Kini. Trenutno smo fokusirani da pomaganje kineskom biznisu i developerima da se prošire na tržišta van Kine, koristeći našu platformu,” rekli su iz Facebook-a.

Komentari