Google search daje prednost Google proizvodima

“Alphabet” proizvodi su se pojavljivali na vrhu rezultata pretrage u 91% slučajeva u mjesecu decembru.

Kao najveći svjetski pretraživač Google ima titulu i najvećeg oglašivača, a brendovi plaćaju da pozicioniraju proizvode na vrhu rezultata pretrage na Google-u. Međutim, izgleda da Google koristi ovaj status da promoviše svoje proizvode i usluge na štetu klijenata.

U izvještaju  Wall Street Journal-a otkriva se da je Google “najveći zakupac sopstvenih oglasa”, koristeći to da u prioritete pri promociji smjesti svoj Google Pixel uređaj, “Nest” pametne termostate ili svoje muzičke servise i usuge.

Prošlogodišnja analiza firme SEMRush koja se bavi ”search-ad-data” analizama, utvrdila je da se oglasi proizvoda koje prodaju Google i druge kompanije u vlasništvu ”Alphabeta” (Google parent kompanije) pojavljuju na prvom mjestu u 91 odsto od 25.000 nedavnih pretraga koje se odnose na navedene artikle.

Kako prenosi The Wired, rezultati Google pretraga za “telefone” skoro uvijek su počinjali sa tri uzastopna oglasa za Google Pixel telefon. Od 1.000 traga za “laptop”, svak rezultat je počeo sa oglasom za Chromebook. Slično je bilo i sa pretragom satova – rezultati su počinjali sa Android Smartwatch oglasom u 98 posto slučajeva.

Google reklamni prostor prodaje se po principu “aukcije” za svaki rezultat pretrage, tokom kojeg potencijalni oglašivači daju ponude. Prema WSJ, Google određuje plasman oglasa i cijene preko “tajnog algoritma” i Google procjene kvaliteta i značaja nekog oglasa, uzimajući u obzir “klikabilnost u prošlosti” i početne stranice samog učesnika na tržištu koji traži da bude u Google pretrazi.

U Googleu su rekli da njihovo učešće (njihovih proizvoda) u ovakvoj licitacije ne utiče direktno na naduvavanje cijena. Takođe se navodi da se Google oglasi prikazuju samo na vrhu rezultata pretrage zbog kvaliteta oglasa i cijene “koju je Google spreman da plati”, a to je stvar unutrašnjeg, Google marketing budžeta.

Kada je WSJ pokazao analizu Google-u u decembru, mnogi od pomenutih oglasa su nestali, uključujući gotovo sve oglase Google internet prodavnice, od 15. decembra. Nedjelju dana kasnije, 22. decembra, Google i ”Nest” oglasi bili su na vrhu 19 odsto svih pretraživanja. Google je odbio da komentariše takav brzi pad.

Komentari