Ko je kriv za DDOS napade

Dva od pet preduzeća (43 odsto) koja su bila žrtve DDoS napada vjeruju da njihovi konkurenti stoje iza tih napada. Prema istraživanju kompanije Kaspersky Lab i B2B International, kompanije  češće smatraju da su njihovi rivali krivci nego sajber kriminalci, stoji u saopštenju Kaspersky Lab.

Prema studiji kompanije Kaspersky Lab iz 2016. godine o IT bezbjednosnim rizicima, razlog zbog kojeg bivaju sprovođeni DDoS napadi jeste najvjerovatnije industrijska sabotaža, u većoj mjeri nego politička zavjera ili lične osvete protiv poslovanja. Samo jedna od pet žrtava napada (20 odsto) krivi strane vlade i organizacije tajnih službi; u istoj proporciji (21 odsto) sumnja na nezadovoljne bivše radnike.

Prilikom procjene globalne slike, više od polovine žrtava DDoS napada (56 odsto) u Aziji i Pacifiku krivi konkurente, a više od četvrtine krivi strane vlade (28 odsto). Međutim, samo trećina preduzeća (37 odsto) u zapadnoj Evropi sumnja na prljavu igru svojih konkurenata, dok petina (17 odsto) krivi strane vlade.

Posmatrajući veličnu poslovanja, utvrđeno je da manja preduzeća imaju veće šanse da posumnjaju da je njihova konkurencija odgovorna za DDoS napade. Kad je riječ o predstavnicima malih i srednjih preduzeća, 48 odsto njih sumnja na konkurenciju. Nasuprot tome, ispitanici iz velikih kompanija u većoj mjeri okrivljuju bivše radnike i strane vlade.

“Jasno je da preduzeća osjećaju da su njihovi IT sistemi i privatni podaci pod opsadom sa svih strana”, rekao je Kiril Ignajev (Kirill Ilganaev), šef Kaspersky DDoS zaštite u kompaniji Kaspersky Lab. “Dok DDoS napadi postaju tako česti i pogubni, mnogi misle da dolaze od konkurencije, jer oni traže načine da izbace svoje rivale iz akcije i kao rezultat toga kradu klijente. Sa takvom podmuklom taktikom samo se povećavaju, neophodno je da preduzeća poboljšaju svoju igru kako bi ostala zaštićena i neprobojna za napad.”

Dodatne informacije možete naći ovde.

Komentari