ljudi ne vjeruju self driving automobilima

Globalno istraživanje agencije “Deloitte” u koje je bilo uključeno 22.000 potrošača u 17 zemalja pokazuje da – iako stavovi prema automobilima bez vozača postaju pozitivni – većini ljudi treba siguran dokaz da će ovaj tehnološki napredak dovesti do bezbjednijih automobila i saobraćaja.

Kada je ljudima postavljeno pitanje da li će uzeti u obzir kupovinu automobila bez vozača (self-driving), bilo u Njemačkoj, Koreji, Indiji, Kini, SAD-u ili Japanu – nedostatak povjerenja je bio odgovor broj jedan kod svih.

U Južnoj Koreji, 81% ispitanika je reklo da imaju nedoumice o bezbjednosti ovakvih vozila, zatim Japanci (79%) i Nijemci (72%). Čak i u SAD, gdje u realnom svijetu, na ulicama, trenutno traje testiranje autonomnih automobila, 74% smatra da ovakva vožnja automobila neće biti bezbjedna.

Međutim, 68% Amerikanaca smatra da će promijeniti svoje mišljenje ako se dokaže da su ovakvi automobili sigurni, a 54% je reklo da će putovati u autonomnom autu ako ga je proizveo brend kojem oni vjeruju.

“Proizvođači automobila i tehnološke kompanije prvo moraju da zarade povjerenje potrošača, a zatim da okrenu to povjerenje u spremnost da se plati za must-have karakteristike”, rekao je Kreg Giffi, potpredsednik “Deloitte LLP” i koautor izvještaja.

“Danas nedostaje povjerenja. Ironično, potpuno autonomna vozila su projektovana da budu puno sigurnija od današnjih vozila.”

Dobijanje ovog povjerenja bi mogao biti poseban izazov za automobilsku industriju u SAD. “Deloitte” je otkrio da postoji samo 47% američkih potrošača koji vjeruju da će proizvođači automobila na vrijeme dostaviti self-driving automobile (u poređenju sa 51% u Njemačkoj i 76% japanskih ispitanika), ali to je i dalje loš rezultat kompanije.

Google je možda preuzeo liderstvo u trci za razvoj autonomnih automobila, ali samo 20% Amerikanaca bi imalo povjerenja u ovakav automobil, pokazalo je istraživanje.

U izvještaju se nalazi i veliki broj drugih proizvođača automobila, kao što su Honda, Toyota i Volvo, koji su ponovili da, uprkos ubrzanom tempu tehnološkog razvoja, nisu izgubili iz vida činjenicu da se automobili, u prvom redu, prave za ljude.

“Važno pitanje nije da li će buduća vozila biti opremljena automatskim ili povezanim tehnologijama”, rekao je Bob Karter, viši potpredsednik automobilskih operacija za Toyotu tokom CES prezentacije. “To je iskustvo ljudi koji se angažuju sa tim vozilima.”

Komentari