Nedim Šabić konferencija Konverzija Banja Luka

U susret digital marketing konferenciji „Konverzija“, koja će se 14. aprila održati u Banjoj Luci, razgovarali smo sa Nedimom Šabićem, jednim od organizatora ove konferencije i jednim od vodećih SEO stručnjaka u Evropi u proteklih 15 godina.

Nedim, koji će u sklopu „Konverzije“ održati i cjelodnevnu radionicu na temu optimizacije za pretraživače (SEO), osvrnuo se na značaj svega onoga što „Konverzija“ nudi svojim posjetiocima, te uopšte na prednosti koje kvalitetan digitalni marketing donosi kako velikim tako i malim kompanijama.

Konverzija je prošle godine prošla više nego uspješno, a neki od učesnika su je okarakterisali jednom od najboljih digital marketing konferencija na kojoj su bili. Šta možemo očekivati ove godine?

U najmanju ruku da se ne obrukamo 🙂 Zezam se. Mi smo se zaista potrudili da ove godine za najmanje još jednu stepenicu podignemo nivo konferencije naspram prošle godine. Iako smo zaista dobili divne komplimente, na kojima se ovim putem u ime cijele ekipe zahvaljujem, mi mislimo da to može još bolje.

Naš fokus su izuzetno kvalitetna predavanja koja su okrenuta ka praksi, a ne teoriji. Sponzorska predavanja su zabranjena, što je zaista rijetkost ne samo na našim prostorima, nego i u svijetu.

Ostvarili ste zapažene rezultate i na domaćem i na stranom tržištu kada je u pitanju digital marketing. Koliko su Vama predavanja poput ovih na Konverziji pomogli u profesionalnom razvoju ili je po Vama veći značaj u samom povezivanju ljudi i ideja na ovakvim konferencijama?

Pa vidite, svjesnost o učinkovitosti konferencija u regionu je zaista još na niskom nivou, jer ljudi smatraju da na konferenciji trebaju saznati stvari koje će im promijeniti život i da su konferencije stoga gubljenje vremena. Takvo gledište je nastalo čak iz opravdanih razloga, jer je zaista većina konferencija svedena na “vidjeti i biti viđen” te se škrtari sa znanjem i praktičnim primjerima, sve je nekako u oblacima i teoriji.

Međutim čak i na takvim konferencijama se mogu upoznati novi ljudi, koji zaista mogu promijeniti poslovni život i izrasti u neprevidive saradnje. To je ono što se zanemaruje u većini slučajeva. Stoga bih na Vaše pitanje odgovorio da smatram da su novi kontakt, atmosfera i sve što se desi kao rezultat međuljudskih pozitivnih impulsa srž konferencija.

Ali mi pokušavamo, a eto uspjelo nam je već jedanput, da ponudimo zaista nesebično znanje, od strane predavača koji znaju prenijeti to znanje na praktičnim primjerima. Na taj način nudimo komplet paket, gdje i najveći kritičari i znalci mogu doći i naučiti nešto novo.

Ja sam zaista naučio nekoliko novih stvari na prošlogodišnjoj Konverziji i očekujem ove godine još više detalja, koji nekada znače bitnu konkurentsku prednost. A zahvaljujući konferencijama sam davno nekada saznao gdje mi je zaista mjesto, koliko ne znam i svaka sljedeća konferencija je bila kao gledanje u ogledalo.

Dok nisam dobio prvu priliku da budem predavač, nisam ni shvatio da sam kroz konferencije dobio podstrijek da više učim i što je još bitnije – brže primjenjujem. Dodatno bih vrlo rado napomenuo da je Konverzija trenutno jedina digital marketing konferencija koja je jasno deklarisana kao regionalna konferencija i zbog toga se održava u Banjoj Luci, jer je Banja Luka od sva tri glavna grada udaljena po tri sata vožnje autom.

Istok Pavlović na konferenciji Konverzija 2017. godine u Banja LuciKonverzija je u potpunosti posvećena digital marketingu, a to je sfera u kojoj se krećete dugi niz godina. Koliko su po vama naše kompanije prihvatile snagu i značaj digitalnog oglašavanja? Zaostajemo li puno za zapadom i koliko naše marketing agencije uspješno koriste sve dostupne kanale digitalnog marketinga?

To je ovisno od industrije u kojoj se nalaze te firme. Neke industrije kao telekomunikacijska ili bankarska lagano počinju sve više da uviđaju vrijednost digitalnog marketinga. Dok druge industrije kao npr. tekstilna tu se jedva mrdaju sa mrtve tačke.

Imam osjećaj da na Balkanu se drži status quo sve dok se može, isto da su se firme uzajamno dogovorile da se neće niko sa tim baktati i svi mogu i dalje da mirno sjede i ništa ne rade na tom pogledu. Onda kada se neka firma trgne iz zimskog sna i počne sa najmanjim koracima, onda odjednom svaki konkurent počinje da pokreće nešto. Sve dok neko od njih ne počne se ozbiljno baviti tematikom, onda eto svih ostalih firmi i odjednom postaje interesantno. Kao neka vrsta opipavanja, sve dok neko glasno ne kaže “ovdje ima para”.

Jer glavni izgovor odgovornih ljudi koji žive u neznanju jeste “nema tu para”. To skrivanje iza parola i paravana neznanja ne samo da je bahato, nego je jako opasno, jer nismo jednom vidjeli velike firme koje su nekada harale svijetom, da sada više ne postoje, jer nisu uskočile na dokazane trendove.

Ne tvrdim da je Balkan mjesto gdje se postavljaju trendovi i gdje žive ljudi i firme koji su svjetski trendseteri, ali ne treba prespavati revoluciju. Trenutno je u toku digitalna revolucija, kao što je bila nekada davno industrijska revolucija. Ona jede već svoje prve žrtve, a Njemačka je npr. odmarala se par godina i čekala na poteze SAD-a i sada moraju mnogo više energije uložiti da stignu prednost koju su Amerikanci stekli slijedeći dokazane i efektivne metode.

Što se tiče marketing agencija zaista nemam pravo da dajem bilo kakve ocjene, jer je teško imati pregled u cijeloj regiji. Ono što vidim jeste sve više cool offline i online reklama, koje se zasigurno kroje u kreativnim agencijama.

Sa druge strane na većini web stranica tih agencija vidimo da nude zaista širok spektar usluga, što bi se reklo – sve. To zasigurno ne valja i ne može jedna agencija biti ekspert za sve. Tu prije svega mislim na offline i online marketing, a onda unutar online marketinga opet nuditi sve je u najmanju ruku neozbiljno, pored činjenice da kada se posmatra stručnost objektivno, nemoguće je raditi sve jako dobro pa čak ni jednako dobro.

Bitno je napomenuti da su agencije često i slika tržišta. Neke agencije bi voljele da nude neke savremene stvari, ali nema potražnje na tržištu, jer nedostaje znanja, a rijetko ko radi na senzibilizaciji te teme i edukaciji odgovornih kao npr. direktora i menadžera, da saznaju za nove mogućnosti. Oni koji kuže stvari, pronađu sebi srodnu agenciju koja jedva čeka da uradi te cool stvari. Dok klijenti sa neznanjem često nađu srodnu agenciju u kojoj prevladava neznanje i tako oboje budu razočarani.

Mislim da je regulacija putem ugovora početna tačka od koje treba krenuti popravak tih saradnji, jer se u ugovoru moraju navesti očekivanja i često se desi da se tek tada otkrije da su očekivanja jako različita i tako spriječi unaprijed veća katastrofa.

I da, jedna sitnica, pitate “da li zaostajemo?” i koristite po meni neadekvatan glagol, jer mi ne možemo u suštini zaostajati, zato što je naše tržište drugačije i ima drugi pristup. Ono u čemu možemo kasniti su tehnologije koje se koriste i svjesnost o njihovim mogućnostima.

Prošli godine ste po izboru posjetioca imali jedno od najzanimljivijih predavanja, a ove godine imaćete i cjelodnevnu radionicu. Šta će to učesnici Vaše radionice moći konkretno naučiti?

Upravo ono čega najviše nedostaje – osnovno znanje o optimizaciji web stranica za pretraživače (SEO) i kako ga praktično primjeniti za naše tržište. Jer i u tom pogledu imamo tržišne specifičnosti, a to je jedna jako vesela vijest – u skoro svakoj industriji tj. niši nema konkurencije, jer se niko ne bavi tim.

Onaj ko prvi krene i uradi, može sebi ograditi online tržište na Google pretraživaču, isto kao što je mogao Kolumbo kada je otkrio Ameriku. Troškovi su zaista pregledni, a beneficije ogromne i to ne samo kratkoročno nego i dugoročno ako se uradi kako treba.

Na Konverziji i najveći stručnjaci mogu naučiti nešto novoZa kraj nam recite koja ćete predavanja obavezno pogledati ove godine na Konverziji i zašto?

Jako teško pitanje, jer smo pokušali poredati predavanja koja se održavaju paralelno, tako da ne konkuriraju između sebe. Tako imamo dvije sale, jednu za Google relevantna predavanja, a to su SEO, Adwords i Analytics, a u drugoj sali Facebook relevantna predavanja, koja podrazumjevaju i multichannel i omnichannel tematike. Moram zaista pogledati ponovo detaljno plan i program …

Pa vidite, Adis Pezerović je prošle godine bio newcomer, koji je dobio priliku da kao neafirmisani predavač održi predavanje i toliko se potrudio da je proglašen najboljim predavačem, iako su minimalne razlike bile između prvih šest mjesta. Ove godine drži keynote predavanje i pripremio je izvanrednu temu, a to je kako je on uspio da pokrene svoj uspješan dropshipping biznis. Naime, mnogi su pokušali da pokrenu svoj dropshipping biznis i većina nije uspjela u tome, tako da sam siguran da će se osim Adisa čuti samo zalutala muha u sali i škripanje olovaka učesnika koji će pokušavati sve zapisati, a neće stići.

Ovaj put su neki od predavača uspjeli da oslobode dan i da dođu, a bili su spriječeni prošle godine. Jedan od njih je Miroslav Varga, kojeg sam upoznao upravo na konferenciji na kojoj sam držao prvo svoje predavanje, nekada 2004. godine, ako se ne varam. Varga je jako duhovit, a njegove teme često vezane uz statistiku, ali njemu uspijeva da prenese znanje uz taj svoj duhoviti šarm. On zaista nikada nije prešutio kada je otkrio neki trik, nego nasuprot, podijeli ga sa svima.

Neki dan jedan od najpoznatijih digitalnih analitičara na svijetu Avinash Kaushik je Vargu javno pohvalio na Twitteru upravo za njegov rad koji je nesebično podijelio na internacionalnoj konferenciji.

Drago mi je, takođe, da će SEO kolege održati predavanja o nekoliko jako bitnih stvari, a zanimljivo će biti porediti praktične primjere koje će Facebook stručnjaci iznijeti, među kojima dolaze i dvojica izuzetno afirmisanih stručnjaka iz Njemačke, koji će održati predavanja na engleskom jeziku.

Najgore tj. najbolje je kada ne znate koga da istaknete, kada su svi izuzetni stručnjaci. Nama je bitno da smo uspjeli u namjeri da okupimo 20 top stručnjaka iz regiona i šire, te ponudimo kvalitetnu alternativu neznanju, a to jeste – vrhunska edukacija!

Podsjećamo, konferencija se održava 14. aprila u Banjoj Luci, a održavanje iste su podržali kompanije UniCredit Bank Banja Luka, AdCombo, Grad Banja Luka, Prointer, Teleklik, Manja, Vitinka, ClickGuard i MOKA kafa. Sve informacije o predavačima, programu i dodatnom sadržaju možete pronaći na www.konverzija.org.

Komentari