twitter ce zabraniti sve politicke placene oglase

Suosnivač i trenutačni direktor Twittera Jack Dorsey objavio je, a gdje drugdje nego na Twitteru, da će ova društvena mreža od sljedećeg mjeseca uvesti potpunu zabranu svakog plaćenog političkog oglašavanja. Odluka će zahvatiti apsolutno sve oblike političke plaćene promocije i odnosit će se na cijeli svijet.

Kao osnovni razlog za ovakvu odluku Dorsey navodi njihovo vjerovanje da bi doseg politički poruka trebao biti “zarađen”, a ne plaćen. Drugim riječima, političari i stranke koji svojim djelovanjem prikupe veću sljedbu na Twitteru automatski će svojim objavama moći dosegnuti i veću publiku – i taj proces, smatraju, ne smije biti kompromitovan količinom novca koju određena politička opcija ima na raspolaganju.

U Twitteru su do ove odluke došli i ne želeći se “petljati” u izborne procese, kako u SAD-u tako i u ostatku svijeta. Političko oglašavanje ima velik utiecaj na birače i posljedično na živote miliona ljudi, a nove tehnologije poput deepfakea ili mikro-targetiranja publike predstavljaju dodatne izazove u ublažavanju oglasa. Jednako tako širenje lažnih vijesti putem plaćenih oglasa je sve češće i perfidnije. Dorsey poručuje kako se nada da će njihov mali doprinos donijeti do “pročišćavanja” komunikacije, ali i da ovaj korak neće donijeti ograničavanje slobode govora – već samo do nemogućnosti plaćanja za veći doseg političkih poruka.

A Facebook?

S druge strane, Facebook nastavlja s praksom kao i do sada. Mark Zuckerberg prije nekoliko je dana bio na “ispitivanju” u Kongresu prilikom čega je upitan smiju li političari na njegovoj platformi platiti oglas u kojem se nalaze očito lažne tvrdnje. Na to je on, na iznenađenje mnogih, odgovorio da – smiju, te da se oglasi na Facebooku ne ublažavaju na isti način kao i ostale objave, tj. da ih njihovi “fact-checkeri” ne provjeravaju prije objavljivanja.

Izvor: bug.hr

Komentari