Plan Microsoft-a da prodre na obrazovno tržište sa Windows 10 S platformom i Surface Laptop uređajem, inspirisan je potrebnom da se otme dio tržišta od Google Chrome OS platforme i Chromebook računara.
Te dvije platforme su manje ili više osvojile obrazovno tržište u posljednjih godinu dana.
S druge strane Google kaže da apsolutno nema razloga za brigu zbog strategije koju je usvojio Microsoft. Prabhakar Raghavan, potpredsjednik Google-a i šef G Suite odjeljenja, poručio je da su oni “zadovoljni što vide da je njihov pristup usvojio i neko drugi”, dodavši da će obrazovno tržište imati samo koristi od povećane konkurencije.
On je nastavio porukom koju je istakao i Panos Paney iz Microsofta na događaju 2. maja: “Tehnologija ne bi trebalo da stoji na putu učenicima, jer oni su ti koji žele da izgrade budućnost.”
Microsoft je pokušao da napravi uređaje sa Windows 10 S operativnim sistemom pristupačne kao i Chromebook-ovi, pa je najjeftiniji 190 dolara.