black friday

Kupci u Sjedinjenim Državama su tokom ovog Black Friday-a pokazali da će ubuduće kupovinu radije obavljati preko svojih telefona i tableta nego u pravim prodavnicama.

Potrošači u SAD-u potrošili su rekordnih 1,2 milijarde dolara preko mobilnih platformi. To je za 33 odsto više nego prošle godine.

Ukupno trošenje online je takođe srušilo prethodni rekord – kupci su potrošili 3.34 milijardre dolara ukupno, što je za 21.6 odsto više nego lani.

”Black Friday je detronizovao Cyber Monday koji je do sada bio najveći online shopping dan u godini” kaže Tamara Grifni , analitičar i direktora u Adobe Digital Insights.

Tokom ”Crnog petka” najviše su se prodavali Apple iPad-i, Samusung 4K televizori, Apple MacBook Air, televizori iz LG-a i Microsoft Xbox, kaže isti izvještaj.

Video igre i konzole su bile veoma tražene, pogotovo Nintendo NES Classic, Playstation VR , i Playstation 4 Call Of Duty – koji su na mnogim mjestima rasprodati.

Pet najprodavanijih igračaka bile su Lego Creator Sets, Razor electric skuteri, Nerf Guns, DJI Phantom dronovi i Barbie Dreamhouse

Ipak nisu Amerikanci ti koji najviše troše u online kupovini. U Kini je e-commerce sajt Alibaba zabilježio više od 1 milijardu dolara prometa samo u  prvoj minuti dana koji se zove “Singles Day” (kineski praznik i festival – održava se 11. novembra) i dostigao brojku o 17.8 milijardi dolara prometa ukupno.

Komentari