Mobilno oglašavanje vrijedi na godišnjoj razini oko 125 milijardi američkih dolara, a oko 80 milijardi od toga dolazi s iOS uređaja, što objašnjava zašto je Google spreman Appleu platiti devet milijardi dolara godišnje kako bi njegov pretraživač bio unaprijed postavljen na njegovim iPhoneima i iPadima.
Prije samo tri godine Google je plaćao milijardu dolara, od prošle godine plaća osam milijardi i od sljedeće će plaćati devet milijardi dolara kako bi njegov pretraživač bio prvi izbor u Safari internet aplikaciji na iPhone i iPad pametnim telefonima i tabletima.
Zauzvrat dobiva “čistih” 35 do 40 milijardi dolara, pa možda i više. Stoga ne čudi što tako mnogo novca spremno plaća velikom konkurentu. Kad to ne bi učinio, otvorio bi put Microsoftu.
Jer, Bing je sve bolji i nailazi na pozitivne kritike pa su ga počeli nazivati “novim izborom pretraživača”, šta znači da Google ima pravog konkurenta na tom području. I ne samo to, Microsoft se već neko vrijeme itekako trudi svoje aplikacije popularizovati kod Android i iOS korisnika pa tako ni Bing ne bi bio nikakav novitet.
Ali, Microsoft zapravo Appleu služi samo kao svojevrsna prijetnja, da Google ne bi slučajno radio probleme. I ne radi ih, zarađuje još uvijek oko sedam puta više nego što ulaže pa su obe strane više nego zadovoljne.
Temeljem toga, nakon sljedeće godine cijena bi mogla iznositi 12 milijardi dolara za pojavljivanje kao unaprijed određen pretraživač u Safariju, ako mobilno oglašavanje doživi prognozirani rast na globalnoj razini.
Jasno je i da se Apple ne želi baviti svojim pretraživačem kad to nema smisla, zna se da je Google najjači igrač na tržištu i još plaća da bi se našao u Safariju, masno plaća. Idealna je to situacija, koju si mogu priuštiti samo najveći od najvećih, a Apple to svakako jest već jedno duže vrijeme.
Izvor: ictbusiness.info