Tržište pametnih telefona u Evropi se brzo mijenja. Proizvođači pametnih telefona koji su ranije mogli da računaju na veliku pažnju potrošača više se ne mogu naći na današnjim spiskovima prodaje. Zamislite samo Sony, LG, HTC ili Nokiju.
Iako ove kompanije i danas prodaju mobilne telefone u Evropi, ovi brendovi zajedno čine tržišni udio manji od 3%. U top 5 brendova pametnih telefona u zapadnoj Evropi 2020. godine dominiraju kineske kompanije.
Nezavisna tržišna agencija International Data Corporation (IDC) istražila je prodaju pametnih telefona u zapadnoj Evropi u trećem kvartalu 2020. Ovi podaci su upoređeni sa istim periodom godinu dana ranije, a rezultati će iznenaditi mnoge.
Oppo je najbrže rastući proizvođač pametnih telefona u Evropi
Od prvih 5 koje je sastavio IDC, može se zaključiti da postoje dva brzorastuća proizvođača. Najbrži je bez sumnje Oppo. Ovaj kineski proizvođač je ove godine u Evropi prodao ni manje ni više nego 566% više pametnih telefona nego prethodne godine. To znači da je Oppo sada zvanično jedan od 5 najboljih igrača u Evropi.
Posebno dostignuće, posebno kada shvatite da ukupno tržište pametnih telefona u zapadnoj Evropi pokazuje pad od 6,5%. Štaviše, mnogi Evropljani nisu ni upoznati sa ovim inovativnim proizvođačem. Posebno dobar odnos cene i kvaliteta Oppo telefona doprinjeo je da ova marka za kratko vreme postigne tržišni udio od 3,1%.
Xiaomi je takođe jasan pobjednik. Ova kineska kompanija je uspela da proda preko 151% više pametnih telefona u poređenju sa istim periodom godinu dana ranije. Kao rezultat toga, Xiaomi je sada zvanično jedan od 3 najprodavanija brenda pametnih telefona u zapadnoj Evropi. Kompanija je uspjela da prođe Huawei i postiže posebno dobre rezultate u srednjem segmentu.
Iznenađujuće je da je Apple takođe uspio da proda više pametnih telefona ove godine nego prošle. Porast od 1,1% nije naročito velik, ali je izuzetan s obzirom da druga dva velika igrača, Samsung i Huawei, koji pokazuju očigledan pad u odnosu na prethodnu godinu. Uspješno lansiranje iPhone SE (2020) glavni je razlog ovog rasta. Apple je u trećem kvartalu 2020. godine ostvario udio na evropskom tržištu od 28,5% i tako zauzima poziciju broj 2.
Samsung i Huawei izgubili tržišni udio
Samsung je i dalje broj 1 u Evropi. Kompanija je u proteklom kvartalu u zapadnoj Evropi prodala oko 10,3 miliona pametnih telefona. Ipak, ovi brojevi su niži za 6,9% nego prethodne godine. Mogući uzroci za to mogu se naći na poslovnom tržištu koje je kupilo znatno manje uređaja nego ranije. Korona se takođe vidi kao krivac.
Huawei pokazuje najveći pad, i to 58,7% manju prodaju u Q3 2020. u odnosu na isti period 2019. To dovodi do ukupnog broja prodaje Huawei telefona na 2,5 miliona.