Koliko ste zaista uspješni u vođenju projekata, organizovanju poslova, redoslijeda zadataka, određivanja prioriteta i delegiranja zaduženja?
Ponekad je zaista teško koordinirati projekte na kojima radite i organizovati cijeli proces. Nije rijedak slučaj da se članovi tima izgube u mailovima, pobrkaju prioritete ili pomiješaju zaduženja. Neki zadaci se ne završe na vrijeme a neki se čak odrade duplo.
Bez obzira na obim, kompleksnost ili važnost projekta kojm se trenutno bavite, korištenje nekog od softvera za projekt menadžment će sigurno doprinijeti većoj efikasnosti i efektivnosti vašeg posla.
Znate i sami koliko je teško je upravljati svojim timom i sa druge strane koordinirati komunikaciju sa klijentom. Lako se izgubiti u cijelom tom procesu. Može se desiti da više ne znate ko je šta uradio, rekao ili napisao. I sve to za posljedicu često ima ono najgore za svaki projekat: probijanje roka.
Cijeli ovaj nered se može vrlo lako i jednosvatno riješiti korištenjem nekog od softvera za projekt menadžment. Ovo su specijalni alati koji vam mogu pomoći da odmah na početku projekta uspostavite red, da naprvite liste zadataka, dodijelite zaduženja i postavite rokove.
U toku trajanja samog projekta imate kompletan pregled situacije u svakom trenutku, pratite status svakog zadatka, vršite eventualne izmjene, upravljate vremenom kao najvažnijim resursom i ukratko, držite konce u svojim rukama.
Bilo da je projekt sasvim mali, da ste vi jedini, kreator i izvršilac ili je to neki kompleksan posao sa velikim brojem učesnika, ovi softveri će vam u svakom slučaju olakšati posao.
Postoji veliki broj različitih softvera ovog tipa. Oni su danas svima dostupni, prilično povoljni, ili čak besplatni, bar u nekoj osnovnoj verziji.
Izdvajamo neke od njih koji su po našem mišljenju najbolji. Nadamo se da ćete isprobati i pronaći neki koji vama odgovara, jednostavniji ili neki kompleksniji, sve u zavisnosti od vaših potreba.
Basecamp
https://basecamp.com/3/pricing
Basecamp je jedna od prvih platformi ove vrste. Ima vrlo jednostavan interfejs preko koga komunicirate sa timom i klijentima.
Moguće je da kreirate više projekata, grupa za diskusije na određene teme i to- do lista. Upravljanje fajlovima, kreiranje i šerovanje dokumenata je prilično jednostavno. Sajt je potpuno responsive tako da sve statuse možete provjeravati i preko smart telefona.
Cijena za osnovni paket je 29$ na mjesečnom nivou. Ovaj paket podrazumijeva upravljanje internim timom. Paket koji daje mogućnost da komunicirate i koordinairate rad sa eksternim klijentima, košta 79$ mjesečno. Ovo je sjajno riješenje za agencije koje pružaju različite usluge klijnetima ili za male biznise.
Cijene su fiksne što znači da se ne naplaćuje po broju članova, može ih biti neograničeno mnogo. Oba paketa podrazumijevaju 100GB memorije za čuvanje podataka.
Asana
Asana je vjerovatno najpopularnija platforma za upravljenje projektima. U prosjeku 10 000 kompanija počne koristiti Asanu mjesečno.
Ima jednostavan i lijepo dizajniran interfejs. Posebno odgovara timovima kojima je potrebna trenutna interakcija. Omogućava koristnicima da vizualuzuju ciljeve, prate vrijeme, slažu zadatke po prioritetima i dobijaju update o dešavanjima direktno u programu. Besplatno korištenje je moguće za do 15 članova tima.
Glavni nedostatak Asane je što ne radi offline.
Teamwork Projects
https://www.teamwork.com/project-management-software
Teamwork Projects omogućava da imate sve projekte, fajlove i zadatke na jednom mjestu i da uspješno upravljate svojim timom. Pomaže da vizualizujete cijeli projekat kroz označeni kalendar, čartove statusa i da podesite sistem izvještavanja.
Teamwork podržava upravaljanje fajlovima sa Google Drive-a, Box.com-a i Dropbox-a. Takođe, moguća je i integracija sa brojnim drugim aplikacijama poput računovodstenih stoftvera , aplikacija za support korisnika, i brojne druge.
Probni period traje 30 dana. Ukoliko vam se poslije toga svidi možete izabrati jedan od tri ponuđena paketa. Osnovni paket prodaje se po cijeni od 49$ na mjesečnom nivou.
Zoho Projects
https://www.zoho.com/projects/features.html
Zoho nudi različite biznis softvere. Jedan od njih je i Zoho Projects, usavršena alatka za planiranje i koordinaciju projekta od početka do kraja.
Dodatno omogućava dobar sistem izvještavanja i integraciju sa Google aplikacijama i Dropbox-om. Besplatan paket podrazumijeva mogućnost vođenja jednog projekta sa 10 MB memorije. Osnovni plaćeni paket košta 25$ na mjesečnom nivou. Za taj iznos dobijate mogućnost vođenja 20 projekata istovremeno i 10GB skladišnog prostora.
Trello
Trello je specifičan po tome što su zadaci predstavljeni karticama. Manipulisanjem ovih kartica prave se izmjene i vizuelno prikazuje u kojoj fazi je projekat.
Besplatna verzija ove aplikacije omogućava kreiranje neograničenog broja projekata i korisnika, ali samo 10MB memorije. Sljedeći paket po cijeni od 9.99$ na mjesečnom nivou pruža mogućnost integracije sa različitim aplikacijama i 250MB prostora.
Trello je vrlo jednostavan i pregledan. To je njegova osnovna prednost. Ali sa druge strane, ne omogućava pregled nekih detalja poput traženja liste zadataka prema korisniku ili rokovima.
Jira
https://www.atlassian.com/software/jira
Jira je specijalno namijenjena za programere. Najviše se koristi za vođenje projekata razvoja softvera. Omogućava pokretanje tema o potencijalnim problemima i efikasno praćenje njihovog toka. Veoma lako se uočava koja su to još otvorena pitanja i koliko se vremena troši na njihovo rješavanje.
Osnovni paket košta 10$ na mjesečnom nivou a omogućava 10 korisnika, dok za tim od 15 ljudi treba izdvojiti 75$ mjesečno. Oba paketa je moguće besplatno isprobati.
GanttProject
Ova platofrma omogućava jednostavno kreiranje Gantt i PERT čartova, izradu izvještaja u HTML ili PDF formatu, te različite alatke za time menadžment. Skoro da nema ograničenja kada je GanttProject u pitanju.
Moguće je brzo i lako kreiranje rasporeda za bilo kakav projekat. Koordinatoru projekta je omogućeno da blagovremeno identifikuje problematična područja tako da može odmah postavljati i tražiti načine za poboljšanja. Besplatan je.
Ukoliko do sad niste koristili neki od softvera za upravljanje projektima, Gantt vam se može činiti previše komplikovan. Za početak preporučujemo da koristite neku od platformi sa jednostavnijim interfejsom.