23. aprila 2005. godine na tek osnovanu internetsku video platformu YouTube postavljen je prvi video, 18 sekundi dug isječak o posjeti jednog mladića zoološkom vrtu u San Diegu – “Me at the zoo”. Mladić na snimku je i suosnivač YouTubea Jawed Karim, koji je tako ušao u istoriju kao prva osoba koja je svoj video uploadovala na ovaj servis.
YouTube će, nakon tih skromnih početaka, u vrhuncu iz temelja promijeniti kako ljudi u svijetu koriste video sadržaje, ali će stvoriti i cijelu generaciju novih profesionalnih video kreatora, danas poznatih kao youtuberi.
Na današnji dan prije samo 15 godina YouTube je imao, dakle, jedan video zapis i vjerovatno tek tri gledalaca, svoje suosnivače. Uz spomenutog Karima tu su bili još i Chad Hurley te Steve Chen, koji su već krajem 2006. YouTube prodali Googleu za 1,65 milijardi dolara isplaćenih u Googleovim dionicama.
YouTube danas
Decenija i po nakon prvog videa, YouTube je središnje mjesto na internetu za amaterske, ali i profesionalne video snimke, ima prihode oko 15 milijardi dolara i preko 5 milijardi dostupnih video isječaka, a daleko najgledaniji sadržaji na njemu su muzički spotovi.
YouTube je istodobno i druga najposjećenija stranica na webu, odmah nakon Googlea, a mjesečno je posjećuje oko 2 milijarde jedinstvenih aktivnih korisnika. Svake minute na ovaj servis se objavi oko 500 sati video sadržaja. Vrijeme koje, ipak, odlazi na gledanje tog sadržaja mjeri se u milijardama sati.
Dnevno se bilježi oko 5 milijardi jedinstvenih pregleda, što čini preko milijardu sati dnevno utrošenih na gledanje YouTube videa – više nego što zajedno, na primjer, bilježe Netflix i Facebook. Oko 70% ukupnog vremena provedenog na YouTubeu danas odlazi na mobilne uređaje, mobitele i tablete. Najveći dio gledalaca spada u uzrasnu grupu od 18 do 34 godine starosti.
Najgledaniji video na YouTubeu i dalje je spot za pjesmu Despacito sa 6,7 milijardi pregleda. Najviše pretplatnika ima kanal T-Series, a odmah iza njega nalazi se najjači youtuber današnjice PewDiePie. Najboljom se zaradom može pohvaliti osmogodišnji Ryan Kaji koji na YouTubeu recenzira igračke, dok rekord za broj najnegativnijih reakcija drži sam YouTube, sa svojim fijaskom nazvanim “Rewind 2018”.
Izvor: bug.hr