Richard Socher, bivši šef u kompaniji Salesforce, objavio je juče da pokreće platformu you.com sa, mnogi će reći, gotovo nemogućom misijom – postati direktna konkurencija Google Searchu.
Kako je najavio, Socher sa ovom platformom želi stvoriti servis za pretragu koji će biti prilagođen svakom korisniku ponaosob i za razliku od Google Search neće se oslanjati na reklame.
Platforma bi trebala koristiti napredne funkcije poput boljeg razumijevanja svakodnevnog jezika i fraza kako bi donosila rezultate pretrage koji su relevantniji za korisnika i njegove potrebe i nisu uslovljene reklamiranjem i targetovanjem od strane kompanija.
Socher je na sebe uzeo gotovo nemoguć zadatak i misiju koju su mnogi unaprijed osudili na propast, ali prema pisanju magazina TechCrunch moguće je da Socher zaista u rukama ima veoma kvalitetan proizvod s obzirom da mu se među investitore ubrajaju i milijarderi Marc Bennioff i Jim Breyer.
Navodno Socher i njegov tim imaju razvijen izuzetno kvalitetan i sofisticiran AI koji će se koristiti za odabir rezultata pri pretragama, a koji ni gigant kao Google ne može tek tako kopirati na svoj servis i time uništiti yes.com.
Određeni analitičari tvrde da je ovo odličan potez ne samo zbog kvalitetnog softwarea koji stoji iza čitavog projekta, već je i trenutak pogodan s obzirom da se velikani poput Googlea i Facebooka nalaze u brojnim anti-trust istragama i procesima, a upitno je i na koji način će se nova Bidenova administracija postaviti prema ovim tužbama i saslušanjima.
Ukoliko bi trenutna situacija dovela do određenih restrikcija Googleu i Facebooku kada je u pitanju kontrola podataka i način na koji ih serviraju, onda bi platforme poput yes.com mogle predstavljati novi način kojim bi korisnici dolazili do informacija na internetu.
Neki čak smatraju da je Salesforce, bivša kompanija čovjeka koji stoji iza yes.com, dobrim dijelom uključena u čitavu priču, ali da koriste Sochera kako bi „ispipao teren“ za ovakav tip servisa, te će ako se yes.com pokaže uspješnim, kupiti platformu ako već nisu skriveni vlasnici.
U svakom slučaju, ovo je odlična vijest za korisnike jer otvara vrata tome da se svijet insternet pretraga otrgne od rezultata baziranih na oglasima i interesima kompanija koje troše najviše za oglašavanje na Googleu.