Oglasavanje na Google i Facebooku

Internet giganti Facebook i Google generišu čak 20 odsto prihoda od oglašavanja na svjetskom nivou, za razliku od 2012. godine, kada je njihovo učešće u svjetskoj raspjodeli prihoda od oglašavanja iznosilo samo 11 odsto.

Prema nedavno objavljenim podacima Zenitove liste 30 svjetskih medijskih vlasnika, ove dvije kompanije su u periodu 2012. do 2016. godine, od ukupnog rasta u sferi oglašavanja, na svoju stranu privukle čak 64 odsto sredstava, prenose agencije.

Kako prenosi MN Njuzleter, kompanija Google, pod kontrolom holding koncerna Alfabet, najveći je medijski vlasnik na svijetu.

Tokom 2016. godine kompanija je ostvarila 79,4 milijardi dolara prihoda od oglasa, što je skoro tri puta više od drugoplasiranog Fejsbuka sa 26,9 milijardi dolara oglasnih prihoda.

Četiri od pet najkorišćenijih internet aplikacija su vlasništvo Facebooka, pokazuje ovogodišnje istraživanje kompanije Senzor Tauer.

Jedino je aplikaciji Snapchat uspjelo da poljulja apsolutnu dominaciju aplikacija WhatsApp, Facebook, Messenger i Instagram. Najveći profit, među aplikacijama, ostvarile su uglavnom video i audio aplikacije: Netflix, Line, Tinder, Pandora i Spotify.

Kako javlja ASMEDI Njuzleter, preuzimanja mobilnih aplikacija porasla su za oko 14 odsto u protekloj godini, sa 11,9 na 13,5 milijardi.

Google Play, odakle korisnici Androida preuzimaju aplikacije, zabilježio je 8,8 milijardi preuzimanja, dok je Apple Store uknjižio 4,7 milijardi.

Komentari