Za dvije godine na tržište stižu gume koje nemaju vazduh u sebi i koje neće moći da se probuše. Kompanije kao što su „Mischelin“ i „Bridgestone“ već godinama rade na gumama kod kojih, umjesto vazduha, sama konstrukcija služi za amortizaciju pri dodiru sa putnom podlogom.
Prvi bicikl sa „vječitim“ gumama najavio je „Bridgestone“ do kraja 2019. godine. U međuvremenu se radi na tome da nove gume budu primenjive već na postojećim prevoznim sredstvima, kao što su traktor, građevinska mašina, pa čak i automobil. Najveći broj eksperimenata sa tim gumama radi se u Japanu i SAD.
„Problem je samo u buci; imamo za sada riješeno sve kada su manja i sporija vozila u pitanju. Treba nam još tehnološkog napretka, ali su kod terenskih automobila ovakva rješenja odmah primjenjiva“, objašnjava Arond Fos iz „Bridgestonea“.
Sila pritiska vozila na površinu prenosi se na savitljive poliuretanske krakove, pa se guma može prilagoditi neravninama i izbočinama na putu, zbog čega je naročito pogodna za terensku vožnju.
„Ove gume su vječite. Ne možete ih probušiti. Jednom kad ih namontirate, nema skidanja dok se šara ne izlize, a i onda mogu da se lakše recikliraju nego sadašnje. Pogodne su za električna vozila“, kaže Teri Kids iz „Mischelina“.
Cijene novih guma biće, kažu stručnjaci, više od sadašnjih, ali kad se uzme u obzir da ne zahtevaju troškove održavanja, svakako će se isplatiti.