Medijski trendovi 2017. godine

Za 89 posto ispitanika Reutersovog istraživanja o budućnosti medija, ključno polje razvoja u 2017. će biti video, sa fokusom na razvoj kapaciteta za kreiranje i dijeljenje video sadržaja na društvenim mrežama i korištenje videa za izvještavanje uživo na mrežama.

Jedan od četiri medijska izdavača namjerava eksperimentirati sa tehnologijom virtuelne stvarnosti (VR), iako je produkcija tih sadržaja još uvijek skupa i zahtjevna.

Borba za čitaoce i njihovu lojalnost rezultiraće eksperimentima sa prikupljanjem podataka o čitataocima, segmentacijom publike i sistemima preporuka zasnovanih na registraciji korisnika. Tako BBC uvodi obaveznu registraciju za njihov BBC iPlayer, koji će tako automatski identifikovati korisnike po interesima i omogućiti personalizaciju serviranog sadržaja. Očekuje se i povećanje investicija u mobilne i e-mail notifikacije za određene grupe korisnika.

Porast popularnosti aplikacija za slanje poruka, koje su u prethodnoj godini po broju korisnika prestigle društvene mreže, rezultiraće njihovim povećanim korištenjem za plasiranje medijskog sadržaja, otkrio je Reutersov institut a prenosi Media.ba.

CNN, Wall Street Journal, Guardian i Economist su među prvima pokrenuli eksperimente u ovom, tzv. konverzacionom novinarstvu, plasirajući svoje sadržaje na aplikacijama poput Facebook Messengera, WhatsAppa i Snapchata. Podsjećamo da i medijske kuće u našem regionu eksperimentšu sa sličnim pristupa, ali za sada najviše preko Vibera gdje je konverzacija na Public Chatu ipak onemogućena publici koja prati sadržaj.

Povećana automatizacija ove godine je rezultirala i komercijalizacijom i širom dostupnošću ličnih kompjuterskih asistenata koji reaguju na glas, poput Appleove Siri, Amazonove Alexe, Microsoftove Cortane i Google Home Assistanta, što nije promaklo medijskim organizacijama.

U 2017. možemo očekivati eksperimente koji će prisutnost tih aparata u domovima iskoristiti za promociju vlastitih sadržaja i komunikaciju sa korisnicima. Adobe radi na razvoju tehnologije koja bi putem glasa dobijala komande za uređivanje slika, a očekuje se da će trećina korištenja interneta do 2020. godine biti butem uređaja bez ekrana.

“Ovi uređaji dodatno otvaraju internet i za one situacije kada su vam ruke i oči zauzete. Umjetna inteligencija i konverzacijsko korištenje kompjutera postaju mainstream”, smatra autor Reutersovog izvještaja, Nic Newman.

Komentari