Sa šest točkova i visinom otprilike do koljena, Starship roboti su dio novog talasa automatizovanih sistema, koji za cilj imaju isporuku robe do potrošača.
Početkom februara u Vašingtonu, Starship pokreće pilot projekat robotskih isporuka paketa, namirnica i ishrane.
Startup, kreiran od strane dvojice osnivača Skype-a, Ahti Heinla i Janus Friisa, već je počeo sa testiranjanjem u nekoliko evropskih gradova, u sklopu plana poboljšanja efiksanosti lokalnih isporuka.
Cilj je da se za 1 dolar ili manje, autonomnim robotima koji putuju na trotoarima, omogući isporuka u radijusu od tri kilometra u roku od 15-30 minuta, ujedno obavještavajući potrošače o njihovom dolasku preko smartphone aplikacije.
“Pokušavamo da riješimo stvarne socijalne i ekonomske probleme”, rekao je portparol Starship projekta Haris-Burland tokom demonstracije isporuke robota u Vašingtonu.
“Ovo će ukloniti automobile i kombije sa puta. Takođe možemo obezbjediti isporuku za starije i hendikepirane osobe koje imaju problema da se same snađu.”
Kompanija, na čelu sa Daimler AG i drugim investitorima, koja ima poslovnicu u Londonu, postrojenje Estoniji i oko 90 zaposlenih, saopštila je u januaru da je skupila 17,2 miliona dolara i planira da proširi svoje testiranje i partnerstva.
“Kotrljajući” roboti su daleko jeftiniji za proizvodnju i rad od dronova i suočavaju se sa manje regulatornih pitanja, rekao je Harris-Burland, ističući da dronovi više odgovaraju udaljenim i ruralnim područjima, dok su Starship robotisu dizajnirani za gradove i predgrađa, gdje mogu da se kreću duž trotoara.
Starship robot, koji izgleda kao high-tech plastični piknik frižider, može nositi oko devet kilograma robe – to otprilike stane u tri do četiri kese.
Neće imati kapacitet da ostave predmete na pragu jer “će kupci dobiti isporuku u roku od 30 minuta” i očekuje se da sami podignu robu na vratima.
Iz Starshipa kažu da je jedan od njegovih glavnih tačaka tehnologija “vizuelne lokalizacije” koja, u realnom vremenu, omogućava mapiranje koristeći devet kamera na svakom robotu koje mu pomažu pri kretanju duž trotoara i zaobilženju prepreka, ljudi i kućnih ljubimaca.
“Možemo vidjeti svaki pješački prelaz, svaki semafor, svaku rupu”, rekao je Haris-Burland.
“Veliki broj kompanija mapiraju puteve, ali niko ne mapira trotoare.”
Prema riječima portparola, navigacija se vrši putem vještačke inteligencije, a roboti su “99 % autonomni.”
“Želimo da ljudsko biće bude u stanju da nadgleda put robota i da interveniše kad god postoji problem”, rekao je on.
Haris-Burland je rekao da su testovi kompanije do sada u Evropi pokazali kako sistem radi bez problema vezanih za krađe ili vandalizam.
Poklopci ovih uređaja su zaključani dok ga klijent ne otvari smartphone-om. Ako neko pokuša da ga ukrade, oglašava se alarm, a ako je otet kompanija ga može pratiti “u centimetar,” rekao je on.