umjetna inteligencija prepozna fotosop

Fotošopirane slike su blagodat ili nusprodukt današnjeg doba, ovisi koga pitate. Ironično, kompanija koja je stvorila najpoznatiji alat za iskrivljavanje stvarnost u fotografijama, sad nudi jedan novi alat da se to detektira.

Adobe, kompanija koja je stvorila Photoshop, svjesna je da se moćna tehnologija koristi i u dobre, ali i u loše svrhe. Fotošopirane slike i općenito uređivanje se, osim za uljepšavanje, umjetnički izraz i k tome slično, često koristi i za širenje lažnih vijesti, manipulaciju ljudima te razne druge prijevare. Zbog svega toga su odlučili aktivno raditi na metodi koja bi na to mogla ukazivati.

Ne bi li riješili taj “problem” odlučili su iskoristili umjetnu inteligenciju i tehnologiju računalnog vida. To dvoje su upogonili s postojećim forenzičkim tehnikama otkrivanja lažnjaka, tj. fotografija kojima se manipuliralo – od ispitivanja šuma, grešaka ili rubova objekata na slici, analiza osvijetljenosti, pa do varijacija u boji na razini piksela koje su rezultat nepravilnosti u senzoru fotoaparata.

Sve te metode uključene su u AI alat, a on je zatim istreniran na desecima tisuća fotošopiranih slika ne bi li naučio prepoznavati uzorke i sve tragove digitalne manipulacije.

U suradnji sa Sveučilištem Maryland, Adobe je razvio sustav umjetne inteligencije kojem je potrebno tek nekoliko sekundi da proanalizira sliku, pronađe što je sve na njoj izmijenjeno te da označi “sumnjivo područje”. Posao je to koji bi forenzičari radili satima, a sada je bitno olakšan i ubrzan.

Zasad Adobeov obećavajući alat prepoznaje tragove 3 osnovne tehnike manipulacije slikama: kloniranje ili premještanje dijelova slike, brisanje i kombiniranje više slika u jednu.

Daljnjim napretkom ove tehnologije trebali bi se uključiti i mogućnost analize osvijetljenosti i prepoznavanje tragova digitalne kompresije (koji nastaju višestrukim spremanjem datoteke) što isto tako može upućivati na naknadnu obradu fotografije.

Konačni cilj je izrada alata za automatsku provjeru autentičnosti fotografija kojim bi se poboljšalo povjerenje javnosti u medije i istovremeno smanjila mogućnost plasiranja lažnih fotografija umjesto autentičnih. Pitanje je hoće li se to baš svima svidjeti.

Izvor: geek.hr

Komentari