youtube

Kompanije kao što su Nestle, Epic (tvorci Fortnitea), navodno Disney i McDonald’s te još neke, pauzirale su sve svoje reklame na YouTube-u usljed ozbiljnih optužbi po kojima YouTube toleriše sadržaje i komentare koji se mogu povezati sa pedofilijom.

Iz Nestle-a su zvanično potvrdili da su sve kompanije u njihovom vlasništvu u SAD-u suspendovale reklamiranje na Youtube-u, dok su iz Epic-a naglasili da su suspendovali sve pre-roll reklame. Prema pisanju Bloomberga i Wall Street Journal-a, ovom bojkotu pridružili su se i Disney i McDonald’s, iako za to još nema zvanične potvrde.

Ovaj bojkot usljedio je nekoliko dana nakon što je jedan od YouTube kreatora Matt Wilson u svom videu te Reddit postu iznio podatke kako YouTube na velikom broju videa na kojem se nalaze djeca toleriše veoma neprimjerene seksualne komentare, te čak i komentare koji imaju time stamp djelova ovih videa gdje se djeca nalaze u kompromitujućim pozama ili su obnažena.

Video Matta Wilsona možete pogledati ovdje:

Ono što je posebno zabrinjavajuće jeste da su ova videa na kojima su maloljetnici te veoma mlada djeca, uključujući i ona koja se samim svojim sadržajem mogu nazvati kontroverznim, uredno nalaze u preporukama koje YouTube nudi svojim korisnicima. Pa se tako, kako je Matt pokazao u svom videu, čak i sa tek otvorenim YouTube nalogom, kroz određene upite u pretrazi, vrlo lako može doći do ovih kontroverznih videa preko YouTube preporuka.

Ne samo da YouTube ne zabranjuje ova videa, ne sankcioniše eksplicitne i seksualne komentare, nego nekima od njih dozvoljava i monetizaciju putem svog sistema oglašavanja.

Novinari magazina TechCrunch provjerili su tvrdnje Matta Wilsona tako što su sljedeći njegove upute, na YouTube-u tražili videa žena u bikiniju, a već nakon dva videa u sekciji gdje se preporučuju sadržaji za dalje gledanje preporučen im je video nazive „sweet sixteen pool party“.

Nakon što su ga otvorili, YouTube opcija Up Next, nastavila im je nuditi videa u kojima djeca rade gimnastiku, kupaju se (sami ili sa prijateljima u bazenu), ližu sladoled… Neka od ovih videa prikazuju oskudno obučenu djecu u kompromitujučim pozama, a brojna videa sadrže komentare sa seksualnom konotacijom.

YouTube se već jednom našao na udaru javnosti 2017. godine nakon istrage koju su sproveli BBC i Times, u kojoj su takođe otkrili dosta videa sa djecom na kojima su bili neprimjereni i seksualni komentari. Nakon ovoga, YouTube je pojačao kontrolu i počeo automatski da gasi mogućnost komentarisanja na onim videima gdje su primjećeni neprimjereni komentari. Čini se da su u posljednje vrijeme ponovo popustili sa ovim kontrolama.

Komentari