Amazon testira prodavnicu u centru Sijetla kojа omogućava kupcima da dođu, uzmu hranu sa polica i odu, bez potrebe da stoje na kasi.
Prilikom ulaska u prodavnicu, kupci prislone svoj mobilni telefon na rampu koja ih, kroz aplikaciju, prijavi u mrežu prodavnice i sa njihovom Amazon nalogom.
Servis se zove Amazon Go. Koristi mašinsko učenje, senzore i vještačku inteligenciju za praćenje proizvoda koje kupci pokupe. Oni se zatim dodaju u virtuelnu korpu na njihovoj aplikaciji. Ako kupac pokupi proizvod kojeg, kasnije, odluči da ipak ne želi, vraćajući ga na policu, automatski se uklanja iz njegove korpe.
Kompanija sa sjedištem u Sijetlu ovo naziva, “Tehnologija – samo izađi.”
Kada kupac napusti radnju, aplikacija dodaje sve što je uzeo i naplaćuje njegov Amazon račun.
Iz Amazon-a navode kako su počeli da rade na ovom projektu 2012. godine. U toku je testiranje od strane zaposlenih u Amazon-u, na lokaciji 2131 7th Ave., u blizini kancelarija Amazon-a, dok će se prodavnica, za javnost, otvoriti početkom 2017. godine.
Tehnologija “je nevjerovatna”, rekao je Phil Lempert, ekspert za marketing hrane sa sjedištem u Los Anđelesu.
On je još više zaintrigiran snimcima na “obrok-kompletima” prikazanim u Amazon videu. Ovi “sve što je potrebno da se skuha brza i kvalitetna večera” kompleti su postali popularni, ali neisplativost isporuke ih je napravila ekonomski neodrživim. Prodavnice, kao što su Amazon Go obezbjeđuju odlično mjesto i za njih.