google i facebook blokirali oglase za sajtove sa laznim vijestima

Tokom i nakon američkih izbora na kojima je pobijedio Donald Tramp, bilo je mnogo priče o tome koliko su društvene mreže i lažne vijesti (fake news) doprinijele krajnjem rezultatu.

Kao rezultat, Google i Facebook su objavili da će zabraniti sajtovima sa lažnim vijestima da koriste njihove oglase i tako ovakvim sajtovim onemogućiti glavni izvor prihoda (i mnogima od njih, smisao postojanja).

“Namjera nam je da ograničimo prikazivanje oglasa na stranicama koje pogrešno informišu ili prikrivaju informacije, a to uključuje i lažne vijesti”, rekao je portparol Google-a u izjavi za Rojters.

Google još od ranije spriječava sajtove koji promovišu nasilne video-snimke i slike, pornografiju, i govor mržnje, da imaju koristi od njegovog AdSense programa.

Vijest o zabrani dolazi i nakon što je Facebook CEO Mark Zuckerberg odbacio tvrdnje da su lažne vijesti na društvenim mrežama uticale na rezultate izbora, tvrdeći da je ”više od 99 odsto onog što ljudi čitaju autentično”

mark zuckerberg facebookAko i prihvatimo ovo što Zuckerberg kaže, istina je u najmanju ruku da su priče sa pomenutih sajtova bile targetirane prema glasačima kako bi se ostvario određeni uticaj.

Još uvijek nije jasno da li će ovi potezi pomoći da se zaustavi protok podmetnutih vijesti kroz Web jer kompanije nisu baš posvećene poboljšanju metoda koji će detektovati i blokirati takav sadržaj.

Gizmondo je izvijestio da je Facebook spremio apdejt koji će odstraniti lažne priče, ali je opcija ipak još uvijek “u ladici” jer je nesrazmjerno više uticala na sadržaj desničarskih sajtova, prenosi The Next Web.

Ranije ovog mjeseca BuzzFeedNews je otkrio da su tinejdžeri iz Makedonije pokrenuli sajtove koji su objavljivali lažne vijesti koje se rugaju Hilari Klinton, sa jasnom namjerom da zarade novac od oglasa.

Moguće je da će odluka Googla i Facebooka da blokiraju takve sajtove na svojim mrežama oglasa sputati njihov rast, ali nisu oni jedini koji se bave ovim biznisom.

Htjeli to priznati ili ne, u ovim vremenima, „search engini“ i mreže su glavne destinacije za traženje vijesti, a to znači da treba stvoriti okruženje u kojem će biti lakše da se prevare prepoznaju.

Komentari

3 KOMENTARI

Comments are closed.