Aplikacija ClassDojo omogućava nastavnicima i đacima da putem nje dijele šta se dešava na časovima, i pokazala se vrlo popularnom, budući da se koristi već u 130 zemalja na svijetu.
Od kada se pojavila, 2011. godine, čak 90 odsto osnovnih i srednjih škola u SAD počelo je da koristi pomenutu društvenu mrežu.
Učenici prave fotografije na časovima i uz komentare o tome šta rade, ih dijele putem ClassDojoa, slično kao na popularnom Snapchatu.
Na aplikaciji čak postoji i sistem koji nastavnicima omogućava da učenicima daju ili oduzmaju poene, tzv. “dodžoe”, u zavisnosti od djetetovog ponašanja u školi.
Istovremeno, roditelji koji koriste aplikaciju dobijaju obavještanja o učinku svoje djece u školi, a mogu i da šalju direktne poruke nastavnicima.
Aplikaciju ClassDojo razvili su kreator video igara Lijam Don i nastavnik Sem Čodhari. Napustili su svoja radna mjesta u Velikoj Britaniji i preselili su se u SAD gdje su razgovarali sa stotinama učitelja koji su im se požalili da imaju teškoća da održe pažnju učenika na svojim časovima.
Zato su Lijam i Sem odlučili da dobro ponašanje pretvore u igru.
Iako aplikacija ima veliki broj pozitivnih kritika na AppStoreu i Google Playu, kod pojedinih roditelja je izazvala i ljutnju. Oni tvrde da je ClassDojo pretvorio dobro vladanje u takmičenje, te da profesori pomenutu aplikaciju koriste kao alternativu disciplini.