kriptovaluta facebooka

Nakon mjeseci glasina i nagađanja, Facebook je konačno ozvaničio svoje planove o kriptovalutama. Predstavljena je Calibra, digitalni novčanik koji će koristiti novu kriptovalutu pod nazivom Libra. Calibra, koja je sada postala podružnica Facebooka, dizajnirana je da “pruži finansijske usluge koje će omogućiti ljudima pristup i učestvovanje u Libra mreži”.

U pitanju je blockchain tehnologija, koju je razvio Facebook i koju će podržati MasterCard, Visa, PayPal, eBay, Uber, Lift i Spotify, između ostalih. Facebook je istakao da planira da objavi Calibru u 2020. godini, a usluga će biti dostupna u Messenger i WhatsApp servisima, kao i u samostalnoj aplikaciji.

U saopštenju za javnost, Facebook je istakao da se nada da će sa Calibra-om riješiti probleme sa kojima se danas suočavaju mnogi ljudi širom svijeta: da imaju pristup osnovnim finansijskim servisima. “Skoro polovina odraslih u svijetu nema aktivan bankovni račun, a ta statistika je lošija u zemljama u razvoju, a još gora za populaciju žena”, kaže Facebook.

Kada se pojavi, Calibra će omogućiti ljudima da šalju i primaju Libra kriptovalutu jednostavnom upotrebom pametnog telefona. Facebook je naveo da želi da ponudi više usluga ljudima i preduzećima, uključujući mogućnost da lako plate račune, kupe šolju kafe uz skeniranje koda ili da valutu koriste za vožnju u javnom prevozu bez potrebe za gotovinom ili fizičkim kartama.

Što se tiče načina na koji će se dobijati sredstva na Calibra računu, Facebook kaže da će postojati proces registracije koji će omogućiti izbor iz liste partnera za obezbeđenja plaćanja, kao što su MasterCard, Visa, PayPal i Stripe. Pored toga, ljudi će moći da odu u lokalnu ili onlajn mjenjačnicu, gdje će moći da pretvore američke dolare ili drugu valutu u Libru za svoj Calibra digitalni novčanik.

Facebook ističe da, iako sama Calibra neće funkcionisati kao mjenjačnica kriptovaluta, usluga će moći da se integriše sa nekim mjenjačnicama u budućnosti, ali nisu objavljeni detalji sa kojim.

libra

Nije tajna da Facebook nema najbolju reputaciju kada je u pitanju zaštita privatnosti korisnika, ali kompanija kaže da je ovo razlog zbog kojeg je odlučeno da se pomogne u kreiranju Libra Association-a. Ova organizacija će nadgledati Libra digitalnu valutu, nezavisno od Facebooka.

Iako će Facebook moći da glasa o pitanjima koja su u vezi sa Libra valutom, kompanija neće imati veću moć od drugih članova asocijacije. Libra Association, sa sjedištem u Ženevi, trenutno čini 28 kompanija, ali Facebook očekuje da će imati više od 100 članova koji podržavaju Calibru i Libru do trenutka njihovog aktiviranja 2020. godine.

Osim limitiranih slučajeva, Facebook je istakao da Calibra neće dijeliti podatke s popularnom društvenom mrežom. To znači da informacije o korisničkim nalozima, uključujući i finansijske podatke, se neće koristiti za poboljšanje ciljanih reklama na Facebooku ili kompanijinim aplikacijama.

“Ograničeni slučajevi u kojima se ovi podaci mogu dijeliti odražavaju našu potrebu da ljude držimo osiguranim, da se pridržavamo zakona, i pružamo osnovne funkcionalnosti ljudima koji koriste Calibru”, navodi Facebook.

Calibra će imati snažnu zaštitu kako bi novac ljudi i privatne informacije bili sigurni. Facebook kaže da će se osloniti na iste procese verifikacije i zaštitu od prevara kakvu imaju banke i kreditne kartice, ističući da će imati automatizovane sisteme dizajnirane da proaktivno prate aktivnosti i spreče prevare na Calibra nalozima korisnika.

Ukoliko neko dobije pristup korisnikovom računu i ukoliko se primjete malverzacije na Libra balansu, kompanija kaže da će Calibra nuditi povraćaj novca. U međuvremenu, tim za podršku će biti tu da pomogne ljudima ako ukoliko izgube svoj telefon ili lozinku za svoj nalog.

Istaknuto je da je Calibra prirodna ekspanzija glavnog plana Facebook-a, a to je da ljudi nastave da se povezuju širom svijeta. Međutim, jasno je da će platforma prvo morati da zadobije povjerenje ljudi kako bi Calibra bio njihov digitalni novčanik izbora, u suprotnom se mogu odlučiti za druge opcije Libra partnera.

Izvor: benchmark.rs

Komentari