Facebook sredinu marta ove godine neće pamtiti na najbolji način jer osim što se kompaniji dogodio najveći pad sistema dosad – a uticaj je osim na sami Facebook imao i na Instagram i na WhatsApp – prijeti mu i kazna zbog optužbi da je dijelio podatke korisnika sa 150 kompanija, među kojima su i neke od najvećih na svijetu.
Slučajno ili ne, kad se ta istraga pojavila u virtualnom prostoru, srušile su se sve Facebookove platforme. U tim trenucima gotovo trećina od oko 2,5 milijardi aktivnih korisnika na mjesečnoj razini nije moglo dijeliti sadržaj, prijaviti se na mrežu ili slati poruke. Ono što se tek zna jeste da su obavijest o napadu odgovorni u Facebooku objavili na konkurentnom Twitteru.
Zanimljivost je i da se upravo prije skoro pa točno godinu dana odvila afera Facebooka i Cambridge Analytice, koja je srozala ugled i cijenu dionica najveće društvene mreže. Kao da se iz toga ništa nije naučilo kad Facebook i dalje “koketira” sa dijeljenjem privatnih podataka svojih korisnika bez njihova dopuštenja.
Samo, situacija je sada opasnija po Facebook nego ona s Cambridge Analyticom jer tad se radilo o uticaju na američke predsjedničke izbore i podatke je dijelila ipak druga kompanija, dok je Facebook sve prešutno promatrao.
Ovaj put u svemu su sudjelovali i drugi velikani, kako doznaje New York Times. Google, Apple, Amazon, Microsoft, Sony, Netflix, Spotify… nisu imali samo uvid u popise prijatelja, kontakte i sadržaj koji korisnici dijele ili prate, već su neke kompanije imale uvid čak i u privatne poruke korisnika! Konkretnije, Netflix, Spotify i Royal Bank of Canada.
Ako se ove optužbe potvrde, kazna bi mogla iznositi nekoliko milijardi američkih dolara, a neokrznuti neće ostati zasigurno ni saučesnici dilanja informacijama. Ujedno, ako se optužbe pokažu tačnima, morat će uslijediti jedan bitan zaokret jer očito je situacija uzela maha i granice su se srušile u potpunosti, bez suzdržavanja.
Izvor: ictbusiness.info