far cry: new dawn recenzija

Sama ideja jednog spin-offa jest uzeti postojeći predložak i učiniti ga zabavnim za neku drugu grupu ljudi koja bez problema može uključivati i iste one koji su se divili originalu. Developeri i publisheri to danas često zaboravljaju, tako da je spin-off sada opasno blizu sažetoj verziji “sklepali smo nešto od postojećih asseta one par godina stare igre koja vam je bila ok, dajte nam pare barem još jednom prije nego što se opet moramo patiti da napravimo nešto kvalitetno,” ili neke slične izjave.

Ovaj uvod bio je potreban da naglasimo kako je Ubisoft zaslužio apsolutno sve pohvale što ovih dana uporno prkosi standardima (koje je nekoć oblikovao i zapeo u njima), a Far Cry: New Dawn sve je ono što je čuveni Blood Dragon bio 2013. godine, i uz to još uspijeva uvesti neke novitete koje se nadamo vidjeti u budućim “pravim” nastavcima ovog sada već kultnog serijala.

Za početak, Ubisoft još jednom naglavačke okreće Far Cry serijal, no ovoga puta to radi sa cijelim open-world tipom igara, uključujući i one svoje. I dok je peta igra na vrlo zabavan način eliminirala danas već nevjerojatno naporni sustav “tornjeva,” ovaj spin-off sada je ostavio i proces napredovanja kroz regije i njihove “hubove.” Osim toga, tu imate samo jednu bazu o kojoj morate brinuti od početka do kraja, a briga je nešto što će toj olupini definitivno goditi jer u prvih nekoliko sati izgleda kao nešto tipa rave after: dan 2553.

far cry new dawn recenzija gameplayNovina koja će vjerojatno biti najkontroverznija među postojećim Far Cry fanovima jest loot sistem koji je nemalo inspiriran novijim Assassin’s Creed igrama. To ne znači da će vaši headshotovi sada postati beskorisni i ne pretvara igru u Borderlands: Ubisoft Edition, no pripremite se za mali grind na kakav vas ova franšiza do sada definitivno nije navikla.

Misije su barem podjednako raznolike kao u petom Far Cryju, a iako to ne vrijedi za neprijatelje, tu kritiku možemo uputiti i praktički svakom nastavku ovog serijala. S pozitivne strane, kada nakon nedefiniranog broj dana uspijete proći kroz većinu tipova sadržaja koje Far Cry: New Dawn uopće nudi, shvatit ćete da je tu još i Expeditions mod, odnosno razlog da se Ubisoft hvali svojim Dunia 2 engineom koji izgleda još impresivnije kada pogoni tradicionalne levele koji imaju početak i barem jedan relativno brzo dostupan kraj.

Ne samo da ove misije unose vizualnu raznolikost jer vas doslovno bacaju na radikalno drugačije lokacije koje ovdje nećemo spojlati, već također uspijevaju predstaviti i nove gameplay elemente, što je hvalevrijedan uspjeh s obzirom na to da ih je Ubisoft vrlo lako mogao prodavati kao pažljivo dizajnirane DLC-ove.

Oni koji su poput vašeg skromnog autora kritizirali priču petice kao daleko najslabiju odliku inače fantastičnog open-world FPS-a s New Dawnom neće dobiti puno razloga da preispitaju te stavove. Bez ikakvog spojlanja koje Ubisoft već nije odradio svojim trailerima, reći ćemo samo kako su nam lik i djelo Josepha Seeda i dalje jednako misteriozni kao i prije i to unatoč činjenici što smo dobili odgovore na neka goruća pitanja u vezi prethodne igre.

far cry new dawn oruzjeFar Cry: New Dawn odvija se u postapokaliptičnoj verziji Montane i za protivnike stavlja novi kult Highwaymena koji vode Mickey i Lou, krajnje krvoločne blizanke čiji su glavni aduti odlučnost i magična sposobnost da svakih nekoliko tjedana pronađu pokoje iskoristivo pakiranje boje za kosu neovisno o tome gdje se nalazile, pa čak i ako su zadnjih par desetljeća provele u radioaktivnoj šumi.

Vaš protagonist je u posljednji kaos iz Ubisoftove radionice bačen otprilike jednako slučajno kao i mnogi drugi glavni likovi ovog serijala, no naravno kako ništa od toga ne staje na putu širenju kaosa od prve minute. Oružja, oprema, vozila, životinje, suborci – svi su ti aspekti igre sada još raznovrsniji i luđi po pitanju prezentacije, a činjenica da se radnja odvija 17 godina i par nuklearnih bombi nakon Far Cryja 5 znači da mapa zadnje igre nije samo prekopirana uz novi filter kamere.

Far Cry: New Dawn vraća ideju ponovnog napadanja već osvojenih neprijateljskih baza koje smo vidjeli u petici i uz to ju još podiže na višu razinu; sada je tu tzv Outpost Escalation mod uz koji možete divljati takvim lokacijama napunjenim sve težim i opasnijim neprijateljima. Igra ukupno nudi tri razine izazova za sve baze, a ona najviša očekivano sa sobom nosi i najveće nagrade.

Ostala unaprijeđenja uključuju eliminaciju onih idiotskih skriptiranih otmica koje su se u FC5 vrlo brzo i (što je najbitnije) nenamjerno pretvorile u slapstick komediju, kao i sjajan kooperativni mod. PvP i kreator mapa nažalost nisu dio ove igre, no za njih je tu i dalje FC5; na kraju krajeva, New Dawn ne košta kao “prava” nova igra već za početnu cijenu od 45 eura nudi novu verziju najboljih dijelova stare uz suludo urnebesne likove i neke zanimljive gameplay koncepte.

I dok sve to nudi pregršt razloga da u New Dawnu uživaju i novi i stari igrači, ova formula i dalje uvelike ovisi o tome da imate pregršt volje da istražujete i glupirate se, pogotovo sada kada bilo kakvo napredovanje kroz priču podrazumijeva aktivno ganjanje iste.

Zaključak

Far Cry: New Dawn nema element iznenađenja u kojem je uživao Blood Dragon, no puno je sadržajniji kao spin-off i ujedno nadmašuje Primal kao nastavak. Ako ste uživali u posljednjoj igri (neovisno o tome što ste mislili o priči), zabavljat ćete se i s ovom, a ako vas je Far Cry serijal do sada iz nekog razloga odbijao unatoč tome što uživate u open-world naslovima i FPS-ovima, ovo je daleko najpristupačnija igra koju je serijal iznjedrio u svojih 15 (da, 15) godina postojanja.

(Preuzeto sa IGN Adria)