Kada su nezavisni developeri Ninja Theory prije nekoliko dana izbacili Hellblade: Senua’s Sacrifice igru, izgledalo je kao da dobijamo još jedan „hack and slash“ naslov inspirisan nordijskom mitologijom. Međutim, što više ulazite u svijet ove igre, shvatate da u pitanju nešto daleko dublje i dosta uznemirujuće.
Hellblade: Senua’s Sacrifice prati ženu ratnicu koja traži način da oslobodi dušu svog partnera, a da bi to učinila mora da prođe kroz nordijsku verziju pakla i susretne se raznim unutrašnjim i vanjskim neprijateljima.
Međutim, ono što mnogi igrači ne znaju jeste činjenica da je čitava ova priča i sam pakao, metafora za psihozu, mentalno oboljenje od kojeg naša junakinja pati.
Zavirite u um osobe sa psihozom
Ninja Theory developeri već neko vrijeme najavljuju da žele da iskoriste video igre kako bi skrenuli pažnju na ozbiljnost mentalnih oboljenja, a ova igra zaista vas, na nevjerovatan način uvodi u um osobe koja pati od psihoze i šizofrenije.
Tako ćete čuti glasove osoba kojih nema tu, vidjeti stvari koje ne postoje i konstantno osjećati određenu frustraciju jer svijet oko vas nije uvijek onakav kakav očekujete.
Developeri su uspjeli da natjeraju igrače da konstantno preispituju svoje odluke, što izaziva stalni osjećaj frustracije, baš kao što se osobama sa mentalnim poremećajem i psihozom dešava svaki dan njihovog života.
Tako, na primjer, igra ne nudi nikakve instrukcije. Nema tutorijala za borbu, nema vodiča koji vam objašnjava svijet u kojem se nalazite, sve je apsolutno strano i frustrirajuće. Glasovi koje čujete su neka vrsta vodiča, ali će vam u određenim situacijama dva glasa savjetovati potpuno različite stvari, što dodatno naglašava borbe koje osobe sa psihozom svakodnevno vode. Neki potezi i komande će u određenim situacijama funskcionisati a onda u nekim, bez ikakvog objašnjenja, neće.
Kako bi dodatno pojačali frustraciju, developeri su spomenuli da će, nakon što vaš junak pogine određeni broj puta, igra izbrisati sve vaše save fajlove i vratiti vas skroz na početak. Iako još niko nije potvrdio da se ovo stvarno dešava, ovakav pristup vas dovodi u konstantan osjećaj stresa i frustracije i atmosferu u kojoj nikome i ničemu oko vas ne možete vjerovati.
Drugim riječima, igra često nije zabavna i veoma je stresna, a najgore u svemu tome je to da su developeri stvari namjerno učinili takvima.
Kako bi u ovom uspjeli, developeru iz Ninja Theory proveli su jako puno vremena istražujući mentalna oboljenja u saradnji sa svjetski poznatim psihijatrima te osobama koji godinama pate od psihoze. Oni su dosta uticali na razvoj priče i dtalje kojima se kroz metaforu pakla dočarava stvarni pakao kroz koji oboljeli prolaze. Uz igru dolazi i 25-minutni dokumetarac o ovom istraživanju čiji trailer možete pogledati ispod: