Službenici američke carine i granične službe počeli su zahtijevati od posjetilaca iz drugih zemalja da im predaju informacije o svojim nalozima na Facebook-u, Twitter-u i drugim društvenim mrežama, kada uđu u SAD – piše magazin Politico.
Nova politika rezultat je prijedloga iz juna ove godine, a važi samo za one putnike koji dolaze u SAD privremeno bez vize, kroz proces Elektronskog sistema za putnu autorizaciju (ESTA). Cilj je, kaže vlada, da se ”identifikuju potencijalne prijetnje.”
Ovo pravilo se primjenjuje od utorka. Oficijelno, službenici pitaju posjetioca ”da upiše informacije povezane sa njegovim prisustvom online,” u “padajući meni” na računaru u kojem može ostaviti podatke o svojim nalozima na svim glavnim društvenim mrežama, uključujući LinkedIN i čak Google+.
Nije jasno da li će prikupljene infirmacije odmah biti iskorištene da eventualno zabrane nekome ulazak u Sjedininjene Džave. Kakogod, namjera je da se identifikuju osobe koje su povezane sa terorističkim gruapama, a kako je zvanično rečeno, američke vlasti neće zabranjivati ulaz onima koji odbiju da daju podatke o svojim nalozima na internetu.
Implementacija ovako kontroverznog pravila uzbunila je aktiviste za ljudska prava i teh-kompanije. Svi oni su izrazili zabrinutost još kada je ovo bilo predloženo prvi put, prošlog ljeta. Lobistička grupa, koja predstavlja kompanije kao što su Facebook i Google udružila se sa Američkom unijom za građanske slobode (ACLU) da ospori prijedlog, pozivajući se na slobodu govora i kršenje prava na privatnost.
Nova forma prikupljanja podataka događa se samo mjesec dana prije inauguracije novog američkog predsjednika Donalda Trampa, koji je u srijedu izgleda ponovo pozvao na ”zabranu ulaska Muslimana u SAD”, nakon terorističkog napada u Berlinu. Takođe, objavljeno je da je Palantir, kompanija koja se bavi podacima, čije je koosnivač Trampov savjetnik Piter Til, zajedno sa carinskom i graničnom službom SAD radila na praćenju imigranata i putnika.