upotreba-polovnih-stvari

Nije nam strano da kupujemo korištene automobile, namještaj, a ponekad i odjeću. No, kupovina polovne elektronike zaista predstavlja najveći rizik u čitavoj “second hand” priči. Uređaji nemaju uvijek važeću garanciju, mogu biti neispravni i u većini slučajeva životni vijek im je kraći nego kod novih stvari.

Ipak, kupovina korištene elektronike će vam uštedjeti novac i pomoći da se reguliše količina otpada u okolini. Srećom, ukoliko postavite prava pitanja prethodnom vlasniku, zasigurno ćete spojiti ugodno sa korisnim.

Istražite sam proizvod. Neki proizvodi su dužeg životnog vijeka, dok neki imaju tenedenciju da brže amortizuju. Na primjer, skupe i dugotrajne baterije za punjenje koje se ne mogu lako pronaći u odnosu na one jeftinije koje možemo naći i na svakoj pumpi, a koje se mnogo brže troše.

Ako proizvod ima softverski pregled, znači da je i dalje podržan od strane proizvođača. Ovo može a i ne mora da zavisi od samog uređaja. Na primjer, uređaji poput pametnih telefona koji zavise od aplikacije, imaju veće šanse da zastare prije nego mašina za pranje veša, gdje nema potreba da se softver mijenja i nadograđuje.

Osim toga, postoje i verzije određenih proizvoda koji mogu imati već prepoznatljive greške u proizvodnji (kao što je bio slučaj sa Samsung Galaxy 7 telefonima).

Pratite onlajn recenzije. Slobodno pitajte vlasnika uređaja koji planirate kupiti da li se vaš npr. telefon susretao sa nekim problemima o kojima ste se prethodno dobro informisali. Obratite pažnju na svaku sitnicu i dobro pogledajte telefon izbliza, a kako se neki uređaji mogu pregrijati u roku od par minuta nemojte brzati sa procjenom, jer je u pitanju vaš novac.
recenzije

Pametno donosite zaključke. Prilikom pregleda pitajte “Šta sve dolazi sa uređajem u slučaju da je nov i neotpakovan?” Na taj način vi ćete znati da li nešto nedostaje, a i uspjeti prilagoditi cijenu ukoliko fali bilo koja komponenta ili dokumentacija.

Prozivod koji je otpakovan, ne znači da je nužno i korišten. Možda je vraćen proivođaču isključivo iz estetskih razloga, a u skladu s tim prodaje se kao polovan i po manjoj cijeni (često dolazi uz garanciju).

Raspitajte se ko je ranije popravljao proizvod. Ako je proces odrađen od samog proizvođača, onda je rizik od narednih kvarova manji nego da je popravku obavilo treće lice (npr. neovlašteni serviser). U najboljem slučaju možete saznati o kakvom kvaru je riječ i da li je u pitanju bilo nešto ozbiljnije.

Naučite više o garancijama. Provjerite da li proizvod dolazi sa važećom garancijom. Ako kupujete od maloprodajnog lanca ili drugih renomiranih prodavača, velike su šanse da vam na raspolaganju stoji neka vrsta garancije. Raspitajte se koliko dugo traje i na šta se tačno odnosi.

Kupovina dodatnog pokrića? Zašto da ne! Ako je tako, na koliko vremena se dobije i koliko košta? Čak i ako se ne odlučite za produženu garanciju, činjenica da postoji opcija da je kupite, nudi povjerenje proizvođača u proizvod. Kraća jamstva (oko 6 meseci i pod) pomalo pokazuju nedostatak povjerenja u proizvod.

Saznajte o “return and refund policy” uređaja. Bitno je da se dobro informišete o pravilima vraćanja ili zamjene proizvoda. Većina uglednih mjesta neće ni postavljati pitanja ako se proizvod vrati u roku od mjesec dana.

Ako je moguće, testirajte prije kupovine. Ukoliko kupujete kod nekoga pored maloprodajnih lanaca, ovo je posebno važno. Iako ova činjenica ne može garantovati da kasnije neće biti kvarova, barem će vam olakšati u saznanju da trenutno imate kvalitetan i ispravan proizvod.

Uvijek sačuvajte račun. Trebaće vam važeći nalog kako biste osigurali popravak ili izvršili zamjenu. Ovo je posebno bitno kada se radi o plaćanju proizvoda gotovinom. Sačuvajte račun na sigurnom mjestu kako ga ne biste izgubili, jer nikad ne znate kad će vam zatrebati.

Savjetisavjeti

  • Ako kupite komad digitalne opreme (npr. telefon ili USB) i desi se da ima bug-ove provjerite da li postoji “firmware update” i preuzmite ga da biste riješili problem. Provjerite web stranice proizvođača i pogledajte da li postoji neki savjet kojim ćete riješiti problem.
  • Neke trgovine imaju kreiran koncept u kom možete ostaviti stari uređaj elektronike i sakupiti određene poene za popust prilikom kupovine novog.
  • Pažljivo čitajte opise proizvoda, pogotovo ako kupujete preko interneta. Na prodajnim sajtovima lako možete pronaći uređaje koje ne rade u cijelosti, ali jasno piše da se prodaju u dijelovima.
  • U opisima takođe bude naglašeno ako postoje određeni problemi poput kvara displeja ili većih ogrebotina. Neki problemi (pogotovo estetske prirode) ne utiču na performans uređaja, ali sve što njegov izgled ne čini kao da je upravo izvađen iz kutije, treba uticati na smanjenje cijene.
  • Ako možete, onda kupujte preko kreditne kartice. Jer mnoge od njih pružaju zaštitu za kupovinu, tako da provjerite kakve pogodnosti vaša kartica pruža. Kompanija PayPal je na taj način zaštitila svoje potrošače ukoliko kupuju sa eBay-a, jer mnogi prodavci ne drže do obećanja ili pošalju proizvod koji niste poručili.

Upozorenja

upozorenja

Neki ljudi će htjeti da vas prevare. Budite oprezni i tražite testiranje proizvoda, jer tako izbjegavate i rizik da vraćate ili mijenjate prozivod – štedite i vrijeme i živce.

Ne ustručavajte se postavljati puno pitanja! Ovo je vaše potpuno pravo i ne morate se osjećati loše zbog toga. Ako kupujete od nezvaničnog prodavca, već “sa strane”, razlog za detaljno ispitivanje je još veći. Ukoliko se osoba ne udostoji odgovoriti na sva vaša pitanja – ne kupujte proizvod, već ga potražite na drugom mjestu.

Ako kupujete preko platforme eBay, budite sigurni da ste provjerili sve recenzije od dosadašnjih kupaca. Takođe, utvrdite cijene pošiljke kako kasnije ne bi bilo iznenađenja. Ponekad, odlična cijena proizvoda može biti ugrožena samo zbog previsoke cijene transporta.

Komentari