Od Beograda do Bara ili Soluna mogli biste da se dovezete svojim automobilom, a da vas gorivo košta ne više od četiri evra, kao tri litra benzina.
Pod uslovom da se vozite na struju i da imate gdje da dopunite bateriju. Ministarka saobraćaja Srbije Zorana Mihajlović najavila je da će elektropunionica uskoro biti duž Koridora 10.
Sadašnja elektromreža ima dovoljan kapacitet, ali mora se inovirati novim brojilima, novim trafostanicama i novim tarifama za punjenje elektroautomobila. U protivnom, struja za automobile će biti skupa, skoro kao benzin. Zbog slabe mreže.
„Ona je van gradova više opterećena, tu nema kapaciteta, ali tu punjači neće biti tako gusto raspoređeni. Zgodna okolnost je što u gradovima postoji rezerva u kapacitetu“, kaže šef službe za pripremu novih ulaganja „Elektroprivrede Srbije“ Vladimir Šiljkut, prenosi RTS.
„Folksvagen“, koji je na beogradskom sajmu izložio „golf“ na struju, zainteresovan je za postavljanje punjača na javnim mjestima, a pokazalo se da se nova tehnologija uvodi brže nego što su i najveći optimisti predviđali. Nude i elektrovozila na kredit i lizing, a prodaju ih u okruženju, Albaniji i BiH.
„U okolnim zemljama postoji policija koja koristi električne automobile, postoji elektrodistribucija, koja kupuje te automobile i svima je jasno da je to budućnost“, kaže Dejan Stupar, direktor prodaje „Poršeove“ finansijske grupacije koji nije pojasnio ko to u BiH kupuje električne ”golfove.”
Elektroautomobili su trenutno skuplji od benzinskih, a posebno u Srbiji. Model koji se u Beogradu prodaje za 52.000 evra u Americi je 20.000 evra jeftiniji, zahvaljujući nižim porezima i ekološkim subvencijama. Novac za subvencije prikuplja se od ekoloških taksi koje plaćaju vlasnici benzinskih motora.