Američka Sandi nacionalna laboratorija objavila je izvještaj u kojem se opisuju specifikacije idealnog istraživačkog broda koji ide na vodonikove gorive ćelije. Danas su takvi brodovi uveliko idu na dizel motorima dok je zaključak spomenutog izvještaja da bi prelazak na vodonikove gorive ćelije (fuel cell) donio značajne prednosti.
Jasno, prvo što pada na pamet svakako je potpuno eliminisanje (lokalnih) ispuštanja plinova koji doprinose globalnom zatopljenju te isključivanje mogućnosti zagađenja mora gorivom.
Kao jedanu od ključnih prepreka za gradnju takvog broda navodi se financiranje projekta s tim da riješenje postoji u vidu firme Golden Gate Zero Emission Marine (GGZEM). Ovu firmu osnovao je neučnik koji je sudjelovao na ranijem projektu Sandia laboratorija, a tada su promišljali smislenost putničkog trajekta koji se kreće pomoću gorivih ćelija. Sada firma GGZEM gradi prvi putnički trajekt koji ide na vodonik nazvan Water-Go-Round koji bi trebao biti porinut u jesen 2019. godine.
Izvor: bug.hr