Dok proizvođači automobila razvijaju sisteme za autonomno upravljanje vozilima, poput „Tesle”, i omogućavaju automobilu da umjesto vozača pronađe slobodno mjesto na parkingu ili u garaži i samostalno se uparkira, jedna kineska kompanija odlučila se da ovaj posao povjeri robotima.
Traganje za slobodnim parking mjestom u velikim garažama i na otvorenim parkiralištima u Kini može da potraje, a vozač često izgubi dragocjeno vrijeme. Kineska elektronska kompanija „Hikvision” razvila je sistem robotizovanog parkiranja, koji omogućava vozaču da proces parkiranja prepusti „pametnim” mašinama.
Vozač bi samo trebalo da uveze auto u garažu i ostavi ga na prijemnom mestu, da na tač-skrinu klikne „OK” i da vidi broj parkinga. U trenutku kada je uvozio vozilo, postavljao ga je na sivu platformu visine oko 20 centimetara.
Ispod te platforme je pljosnati narandžasti robot sa točkovima kojima se, kada vozač napusti garažu, vozilo na platformi odvozi do prvog slobodnog parking mjesta.
Robot, na kojem je platforma sa automobilom, može da se kreće naprijed-nazad, da se okreće oko centra, da se mimoilazi sa drugim robotima sa platformama i automobilima jer ima senzore sa svih strana.
Zahvaljujući tim senzorima robot uparkirava auto, mjereći udaljenost do zida ili do susjednog automobila, čime ne postoji bojazan da će udariti u drugu prepreku na putu. Kada smjesti platformu sa vozilom na parking mjesto, pljosnati narandžasti robot vraća se na početak procesa i preuzima novo vozilo.
Po dolasku vozača u garažu, na početnom tač-skrinu on ukucava broj parkinga, plaća parkiranje na licu mjesta (ubacivanjem novca u automat) ili preko aplikacije i vrlo brzo njegov automobil stiže do izlaznog punkta i vozač može da sjedne u njega i odveze se.
Ovaj parking-robot se još usavršava prije nego što uđe u zvaničnu upotrebu u Kini, a prema saopštenju proizvođača, do sada nije bilo slučajeva zamjene automobila.