Tesla Introduces Self-Driving Features With Software Upgrade

Elon Musk želi da sklonite ruke sa volana, stopala sa gasa i pustite njega da vozi umjesto vas. Zapravo, da to njegov auto uradi sam.

Na jednoj press konferenciji, najavio je da će svaki Tesla automobil biti napravljen da vozi bez kontrole čovjeka. Nakon što je ugrađeno nekoliko kamera i senzora, Musk kaže da je Tesla auto koji odgovara levelu 5 – najvišem nivou samoupravljanja, koji dalje ne zahtijeva nikakvu interakciju sa vozačem.

Sadašnja generacija Teslinih Autopilota predstavlja zapravo samo naprednu kontrolu vožnje. Automobil ostaje u svojoj traci, može izbjeći udar u vozilo ispred, ali ako planirate da idete van autoputa ili pustite da samo upravlja u gužvi na bulevaru, onda se autopilot gasi i vi opet upravljate vozilom.

Tesla se nada da će mašina biti potpuno spremna do kraja godine, a dokaz će biti putovanje kroz čitavu američku državu. Musk je rekao da bi Tesla mogao pokupiti nekoga iz njihovog doma u LA, ostaviti ih ispred blještavog Times Square-a, u New York-u i onda se sam parkirati.

Zašto Musk toliko vjeruje u Tesla automobil?
tesla-auto-unutrasnjost

Novi automobili, koji se proizvode u Tesla kompaniji u Kaliforniji, od sada će imati 8 kamera sa svih strana, za savršenu viziju od 360 stepeni. Takođe, nadograđeni su i ultrazvučni senzori oko perimetra automobila. Vozila imaju novi kompjuter i to sa povećanom snagom procesora.

“To je zapravo super moćni računar koji se nalazi u automobilu”, govori Musk.

Pored toga, unaprijeđen je i GPS sistem, inercijalno mjerenje jedinica i ostale specifikacije za autovožnju. Sve ovo će takođe biti dostupno u novom, ali mnogo pristupačnijem Modelu 3.

Naravno, ne besplatno. Poboljšanje softvera i nadogradnja komandi će koštati dodatnih od $3000 – $8000.

Kompanija Tesla je često bila kritikovana, za plasiranje novih specifikacija prije nego što su bile odobrene od strane svjetskog instituta za tehnologiju. Consumer Reports navodi da je nadogradnja Teslinog autopilota “jednostavno previše i prerano”.

Njemačka vlada upozorava kompaniju da prestanu sa naglašavanjem termina “autopilot” jer ne želi da se njihovi vozači previše opuste i misle da je auto sposobniji nego što zapravo jeste, te na kraju izazovu saobraćajne nesreće.

Musk ih nije slušao i umjesto da se povuče korak nazad, samo se više motivisao. Potpuna samokontrola oduvijek je bila njegov krajnji cilj, jer on tvrdi da će ovaj režim vožnje spasiti mnoge živote, uprkos tome što izvještaji o smrtnosti Teslinih vozača na Floridi govore drugačije.

Musk se opet brani činjenicom da je to ništa u usporedbi sa 1,2 miliona ljudi koji godišnje poginu u saobraćajkama, a sami su upravljali vozilom. Pozvao je novinare na press konferenciju gdje je jasno rekao da ako njihova izvještavanja budu odvraćala ljude od kupovine ovih automobila, onda oni svjesno pomažu da se broj stradanja poveća.

No, zasigurno je da Musk ne može da predvidi mnoge stvari. Teslin samokontrolni automobil će morati da izbjegava pješake, autobuse, prepozna znakove građevinskih znakova na putu, izbjegne djecu koja trče po putu, nađe parking, naglo skrene da zaobiđe biciklistu koji se niotkud pojavaio i suoči se sa svakim (uvijek drugačijim i komplikovanim) saobraćajnim dešavanjima, da bi zaista održao 5. level vožnje o kojem smo ranije govorili.

Google ima isti cilj i na njemu uporno radi još od 2009., te dalje nadograđuje softver svojih automobila i testira ih oko pojedinih gradova.

Elon Musk će morati da bude strpljiv sa plasiranjem
tesla-auto-unutra

Svaki automobil, čak i onaj koji je prodan, sakuplja podatke i šalje ih nazad u sjedište, gdje ih inženjeri analiziraju radi usavršavanja sistema.

Musk priznaje da će proces ostvarivanja njegovih planova ipak sporije teći. Automobili sa novom tehnologijom će zapravo imati manje mogućnosti od trenutnih. Aktivna kontrola vožnje i mogućnost ostajanja u svojoj traci (koji su glavne odlike Autopilota), neće raditi dok vozila ne pređu milione testnih kilometara u realnom svijetu.

Kada se to desi, Tesla će ažurirati karakteristike kako bi počele sa radom. Nova vozila bi trebalo da budu u upotrebi od decembra, a sav proces će ići postepeno: prvo će raspoznavati semafore, a biće i u mogućnosti da se zaustavi na 4 različita načina.

Tek kada automobili prođu ovaj test, ažuriranja će biti puštena u svim automobilima. Onda kad Teslini inženjeri budu smatrali da je sve prošlo u najboljem redu i da će računar (koji je do sada bio u sjeni), moći dobiti potpunu nadmoć nad čovjekom, radi bezbjednosti u saobraćaju.

Inženjeri za vozila iz čitavog svijeta su se složili da će autopilot sistem doći prije ili kasnije. Samo što Musk želi da to bude ranije. Mnogo ranije.

Komentari

2 KOMENTARI

Comments are closed.